monkeyhub Skrevet 9. februar 2010 #1 Skrevet 9. februar 2010 lurer på hvordan dere vasker fleece? sammen med ull, med ullvaskemiddel, eller som vanlig bomullsplagg med omo el? og hvilken temperatur? synes fleece'n får så mye støv og hår på seg når den vaskes med ullplagg, men blir fortere slitt om en vasker med bomullsplagg..
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Jeg vasker familiens fleeceplagg både sammen med ull og med bomull. Er det sammen med ullplagg bruker jeg Milo, er det sammen med bomull bruker jeg vanlig vaskemiddel. Har ingen dyre fleeceplagg som jeg er redd skal bli ødelagt. Hadde jeg hatt det ville jeg kanskje fleeceplagget alene eller sammen med annen fleece.
Gjest Raptuza Skrevet 13. februar 2010 #3 Skrevet 13. februar 2010 Vaskar det på 40 grader med vanleg bomull, blir reint og fint. Eit godt råd er å vrengja fleecekleda før dei vaskes for å unngå for mykje nupping(+ om du tromlar).
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Fleece skal ha mye mindre mengder skyllemiddel for å holde seg fint og bevare spensten. Så de plaggene tar jeg alene.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Jeg vasker fleece sammen med superundertøy og andre plagg i kunststoffer. Bruker vanlig flytende vaskemiddel, men ikke skyllemiddel.
Gjest Gjest_Marthe_* Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Fleeceklær er de enkleste klær i verden å vaske! Jeg vasker dem på 40 grader sammen med alt mulig annet, men siden de blir veldig raskt tørre, synes jeg ikke det er nødvendig å ha dem i tørketrommel. Fleeceklærne vi har (masse forskjellige typer) virker aldri å bli slitt, de er som nye, selv etter mye bruk (og vask).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå