Gå til innhold

Bordplan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi holder på med bordplanen om dagen, og lurer på hva som er vanlig?

Vi kommer ikke til å splitte par siden dette er noe vi selv ikke har satt pris på i andres bryllup. Vi skal ha hestesko, og lurer på om det er vanlig å blande familiene, eller dele de opp?

Uten at vi tenkte over det, hadde vi delt opp familien. Mine på venstre, og hans på høyre. Men det er jo hyggelig å blande familiene litt også.

Hva gjør dere?

Skrevet

Etter min mening blir det veldig fort "klikker" om man deler familiene i to(bruden-brudgommen).

Til vårt bryllup skal vi nok også ha hestesko, og kommer til å blande begge familiene.

Vi kjenner selvsagt onkler/tanter, og plasserer de sammen med andre som vi tror vil gå bra sammens med.

Vi splitter heller ikke par.

Til festen/kaffe/kaker vil jo folk kunne sette seg der/sammens med hvem de vil, og da vil vel ofte de To familiene kommer mer til syne:)

Skrevet

Nå har vi ikke begynt på bordplanen ennå, men jeg regner med at det blir lett blanding av familie og venner - avhengig av hvem vi tror vil trives i hverandres selskap.

Jeg tror heller ikke det blir splitting av par hos oss - isåfall blir det bare med tantene og onklene, og selv da regner jeg med at vi plasserer dem i nærheten av sin mann/kone.

Skrevet

Jeg er imot å blande folk bare for én kveld - det blir som å prakke folk på hverandre bare fordi det er bryllup.

Jeg er glad du skrev du ikke vil splitte par!

Sett heller familiene sammen, og vennene som kjenner hverandre fra før sammen - det er hyggeligere om man havner sammen med noen man kjenner - kan fort bli kleint ellers.

I de bryllupene jeg har vært i, har jeg ikke vært interessert i å vli "venn" med en tremenning av brudgommen for eksempel.

Skrevet
Jeg er imot å blande folk bare for én kveld - det blir som å prakke folk på hverandre bare fordi det er bryllup.

Jeg er glad du skrev du ikke vil splitte par!

Sett heller familiene sammen, og vennene som kjenner hverandre fra før sammen - det er hyggeligere om man havner sammen med noen man kjenner - kan fort bli kleint ellers.

I de bryllupene jeg har vært i, har jeg ikke vært interessert i å vli "venn" med en tremenning av brudgommen for eksempel.

Må si meg enig i denne, det er ubehagelig å bli påtvunget å sitte ved siden av noen man ikke kjenner, særlig for en person som kanskje er litt beskjeden?

Før jeg traff mannen min og var singel ble jeg alltid påtvunget å sitte ved siden av all verdens ungkarer i bryllup :kjefte: helt grusomt!

Vi skal ikke ha E, U eller hestesko, vi skal sette opp firkantet bord med plass til 8 stk på hver bord.. da blir det litt mer naturlig med oppdeling og ingen vil si noe på det.

En ting er sikkert, vi deler IKKE par!

Skrevet

Vi hadde i utgangspunktet tenkt å blande folk litt, men etter et kjapt overblikk, så vi at vi hadde delt begge familiene. Vi får gå igjennom et par ganger, og se om vi kan blande litt.

Så lenge alle får noen de kjenner rundt seg, så bør det vel gå greit for de fleste?

Tenker også på hvem som skal være de "heldige" og sitte høyt oppe, og hvem vi skal plassere nederst.

Uff, dette er vanskeligere enn vi trodde!! :forvirret:

Skrevet
Vi holder på med bordplanen om dagen, og lurer på hva som er vanlig?

Vi kommer ikke til å splitte par siden dette er noe vi selv ikke har satt pris på i andres bryllup. Vi skal ha hestesko, og lurer på om det er vanlig å blande familiene, eller dele de opp?

Uten at vi tenkte over det, hadde vi delt opp familien. Mine på venstre, og hans på høyre. Men det er jo hyggelig å blande familiene litt også.

Hva gjør dere?

Vi kommer til å ha enten et hovedbord + runde bord eller bare runde bord. På de runde bordene kommer vi til å ha ca halvparten fra hver av familiene, slik at alle kjenner noen. Setter sammen folk vi tror kan ha det hyggelig sammen.

Vi splitter ikke par.

Litt på siden, men når man plasserer par: Skal mannen sitte til venstre eller høyre for damen?

Skrevet (endret)
Litt på siden, men når man plasserer par: Skal mannen sitte til venstre eller høyre for damen?

Her tatt fra skikk og bruk:

-I Norge sitter kvinnen på mannens høyre side. Denne regelen går tilbake til den tid da en mann skulle beskytte sin borddame. Med damen på høyre side hadde han fremdeles mulighet til å trekke sitt sverd på sin venstre side

Kilde: skikk og bruk

Endret av Christal
Skrevet

Jeg har gått ned på personnivå og sett hvem som passer med hvem. Tror det er 70% min familie på ene siden og bare 30% på den andre, så sånn sett har jeg ikke tenkt noe på det. jeg har bare sørget for at de som bare kjenner en fra før sitter ved den personen, og at personer som sitter ved hverandre kan komme over ens. Har også sett litt på at barn sitter sammen med foreldrene (barn i mitt bryllup er snakk om 10 år +).

Vi sitter i "E" så i den midterste sitter forlovere med følge og nærmeste vennegjeng.

Skrevet

Til dere som ikke vil blande i det hele tatt: Jeg synes det er hyggelig å bli kjent med nye jeg. Jeg sitter gjerne sammen med noen jeg kjenner, og noen jeg ikke kjenner. Så kan man snakke med både gamle kjente, og nye.

Når man sitter ved langbord kan man jo vanligvis snakke med minst 5 personer som sitter i nærheten - da kan én være ens egen partner, og de andre fire et par man kjenner, og et par man ikke kjenner. Skjønner at det ikke alltid vil gå opp på den måten, men det synes jeg er ideelt.

Skrevet

vi kommer til å ha en lett blanding av familiene og vennene våre. Men prøver selvfølgelig så godt det lar seg gjøre å sette sammen bord hvor de som sitter der har noe til felles og passer litt sammen :) Men det er vanskelig å få det like godt til over alt!

Til de av dere som er skeptiske til å blande mennesker for en kveld: Ble utsatt for litt sånn blanding i et bryllup i fjor sommer. Til å begynne med var det litt traust, men det endte opp med at vi prata masse med de vi satt med resten av kvelden! Det var kjempeartig!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...