Mara Jade Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Brudepikene våre trenger barnevakt på kvelden, og mammaen har spurt ei som jeg kjenner veldig godt. Hun kommer derfor til å bli med i kirken, og jeg mistenker at hun kommer til å "være i nærheten" når vi har mottakelse med champagne ute på tunet osv. Hun er ikke invitert i bryllupet, men hun skulle nok gjerne ønske hun var det. Vi kan jo ikke invitere alle barnevakter på middag, men samtidig blir det ganske rart at hun skal sitte på et hotellrom mens vi andre spiser og hygger oss. Men vi kan ikke invitere med barnevakten heller, når vi ikke hadde tenkt til å invitere henne i utgangspunktet? Hvis hun hadde fått invitasjon, hadde hun garantert bare sagt i fra at hun ikke kunne være barnvakt... Synes dette var litt vanskelig å forholde seg til.
Glitnir Skrevet 9. februar 2010 #2 Skrevet 9. februar 2010 Skjønner at det føles kinkig, men som du sier så kan dere ikke invitere alle som er barnevakter på middag (vet ikke hvor mange det er snakk om da, men det spiller forsåvidt ingen rolle). Det er foreldrenes ansvar å ordne barnevakten, så da sørger sikkert de også for mat og eventuelt annet til henne. At hun er i nærheten ved mottakelsen er vel naturlig, dersom hun skal passe barna som er der.
Mara Jade Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2010 Joda, det er naturlig det, lurer bare på hvordan det blir når vi skal spise og hun ikke får være med videre, liksom. Skal vi beregne champagne til henne, for eksempel? Den skal serveres utendørs, og hun kommer vel til å være der, tenker jeg. Som dere sikkert skjønner, er jeg ikke veldig overbegeistret. Litt kinkig hele greia, egentlig.
Joe Skrevet 9. februar 2010 #4 Skrevet 9. februar 2010 Joda, det er naturlig det, lurer bare på hvordan det blir når vi skal spise og hun ikke får være med videre, liksom. Skal vi beregne champagne til henne, for eksempel? Den skal serveres utendørs, og hun kommer vel til å være der, tenker jeg. Som dere sikkert skjønner, er jeg ikke veldig overbegeistret. Litt kinkig hele greia, egentlig. Om hun skal være barnevakt bør hun jo ikke drikke uansett. Selv om det bare er snakk om ett glass. Nå mener jeg ikke at det er fullstendig uakseptabelt å ta ett glass i den type anledning for foreldre med ansvar for egne barn, men når man skal passe andres barn, så skal man passe dem og. Og er hun ikke innvitert, så er hun ikke innvitert. At noen andre trenger at hun er barnevakt for sine barn (selv om barna er brudepiker) så forandrer ikke det noe.
leirbål Skrevet 9. februar 2010 #5 Skrevet 9. februar 2010 Hun forstår at dere ikke invitere alle dere ønsker. Det var veldig mange i kirken og rett etterpå som ikke var invitert til middagen. Jeg har også gått i kirken for å overvære bryllup og konfirmasjoner hvor jeg ikke skulle på festen etterpå. Det var veldig greit det. Det er jo vielsen som er det viktigste. Så beregn en del mer champagne enn dere tror. La noen ha ansvar for å åpne flaskene, og fylle glass om det trengs. Ellers leverer dere det tilbake uåpnet. Når det gjelder barnevakten, så snakk med henne. Si at dere gjerne ville invitert så mange fler, henne også. Men dere må desverre sette en grense et sted. Da slipper det å bli ubehagelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå