Gjest Gjest_Jan_* Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Vi har akkurat begynt å se etter enebolig i Oslo, og det er jo dyrt. Så kom vi over denne: http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=20877220 Ville du kjøpt den? Er det en reell pris? Er det meningen at man skal rive hele greia, eller går det an å fikse opp i dette? Er det vannskader jeg ser?
addict Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 (endret) ALDRI i livet om jeg ville kjøpt det. Fy FAEN for en syk pris og for en SYKT dårlig standard! :o For ikke å snakke om at det var veldig lite, i forhold til prisen.. Endret 8. februar 2010 av addict
*Mocca* Skrevet 8. februar 2010 #3 Skrevet 8. februar 2010 Aldri i verden til den prisen der, da ville jeg forventet en helt annen standard. For det så ut som det i det minste trengs en real ansiktsløftning der.
Gjest loveli Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 Haha, jeg tror du tuller Eller, jeg håper iallefall det Hvis noen har 6,1mill å sløse bort, så er jo det rottehullet en god deal Hadde jeg vært milliardær hadde jeg invitert til det største Sankthans-bålet i mils omkrets :D
addict Skrevet 8. februar 2010 #5 Skrevet 8. februar 2010 http://www.finn.no/finn/realestate/object?...726835&sid= Du kan jo kjøpe dette for samme prisen i stedet.. I Trondheim. Sier jo litt.
TanteBrun Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 Det er vel beliggenheten (er jo ikke det verste stedet i Oslo) som selger og eiendommens muligheter som bestemmer prisen. Og ikke minst etterspørselen. Antar jeg.
Lilith Skrevet 8. februar 2010 #7 Skrevet 8. februar 2010 Åh, det er der jeg vil bo ...! Fineste stedet i Oslo Men prisen er stiv i forhold til hvor mye man må investere i oppussing/reparasjoner. Tror jeg ville fått med meg noen som har peil og sett på huset for å finne ut hvor mye som må ordnes og hvor mye som bare trenger en ansiktsløfting. Og så ville jeg prutet ...
Rosalie Skrevet 8. februar 2010 #8 Skrevet 8. februar 2010 Veldig sentralt. Helt sikkert derfor den (tomte)prisen. Selv kunne jeg aldri kjøpt noe som ikke var nøkkelklart, da jeg ikke egner jeg til å pusse opp (dvs. ikke gidder å drive med slikt).
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2010 #9 Skrevet 8. februar 2010 Her betaler man for tomteprisen, ikke mye for huset. Dette er "beste vestkant" og prisen er deretter. Som Wadjet skriver er dette veldig sentralt, samtidlig som det er rolig. Du har Frognerparken, Majorstuen, Frogner, Skøyen og Bygdøy i gåavstand. Til sammenligning vil den pen 3 roms leilighet i samme område fort kunne gå for 3 mill.
Gjest SmallTalk Skrevet 9. februar 2010 #10 Skrevet 9. februar 2010 Personlig så hadde jeg aldri vært villig til å betale 6,1 mill for en tomt. Men sett utifra beliggenheten og nabolaget, så er ikke dette en helt jævlig pris heller. Her er det ikke huset du betaler for, men tomt og beliggenhet. Er man på jakt etter en tomt i området hvor man antageligvis vil få lov til å rive og å bygge nytt så må dette være genialt. Men jeg må si at jeg aldri hadde giddet å begynne med det renoveringsprosjektet der. Jeg er ikke fingernem nok.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #11 Skrevet 9. februar 2010 Annonsen er satt passiv står det, da er det kanskje solgt allerede? Jeg synes ikke dette var dyrt, beliggenheten tatt i betraltning. Men ts, det er ikke sikkert det lønner seg å kjøpe et slikt rehabiliteringsobjekt, da skal dere helst være litt handy selv, pluss ha kontakter i bransjen. Og husk at du må ha pengene til å pusse opp også. Å måtte finansiere oppussing med lån er dyrt, du får ikke rentebetingelser tilsvarende boliglån med mindre du har tilstrekkelig dekningsgrad i utgangspunktet. En positiv ting med å kjøpe et oppussingsobjekt er imidlertid dokumentavgiften. Eks: du kjøper et hus på 6 mill, pusser opp for 2 og får takst på 8. Da betaler du bare dok avgift (2,5 %) på kjøpesummen. Hvis huset derimot er ferdig oppusset, og du gir 8 mill for det, betaler du dok avgift på 2,5 % av 8 mill i stedet. Lilith: Å prute er jo bare aktuelt hvis du er eneste interesent.
Lilith Skrevet 9. februar 2010 #12 Skrevet 9. februar 2010 Lilith: Å prute er jo bare aktuelt hvis du er eneste interesent. Poenget mitt var at dersom man fremdeles er interessert i boligen etter å ha sett nøyere på den, får man legge inn et bud på det man er villig til å gi, og se hvordan det går.
Nigo-san Skrevet 9. februar 2010 #13 Skrevet 9. februar 2010 Jeg hadde trodd den sto passiv fordi den har ligget der i hundre år uten respons... Men kanskje jeg tar feil. For den prisen kan du få en diger, velholdt enebolig på feks Risløkka eller Hellerud (altså ikke Skøyen, men heller ikke langt uti Groruddalen). Så for min del hadde det vært fullstendig uaktuelt å kjøpe en liten (VELDIG liten!) enebolig i så dårlig stand. Og hva sier taksten om grunnmur, kjeller, drenering osv? Uten at jeg har det svart på hvitt er det null interessant, for sånne svake punkter er typiske i eldre eneboliger og koster det hvite ut av øyet. Hva med bad og elektrisk anlegg? Hvis dette skal settes i stand blir vel prisen nærmere sju mill enn seks... *skeptisk* Så nope, jeg synes dette ser ut som en veldig dårlig deal, om den så hadde ligget i Madserud Alle.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #14 Skrevet 9. februar 2010 Ville du kjøpt den? Ja jøss. Særlig. Nei overhodet ikke. Ville heller valgt: Holmenkollåsen eller Bestum Jeg synes det var sykt dyrt for det skrammelet der.
Caramello Skrevet 9. februar 2010 #15 Skrevet 9. februar 2010 Aldri i verden!! 6.1 millioner for ett rottereir.. Fysj, dette er noe av det styggeste jeg har sett. Da hjelper det lite hvor huset ligger. Koster jo fort et par millioner å fikse istand huset også.. Tviler på noen vil bo slik som det der..
mia83 Skrevet 10. februar 2010 #17 Skrevet 10. februar 2010 De kunne i det minste lagt ned toalettlokket før de tok bilde... fysj! Ble kvalm av å se på det!
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #18 Skrevet 10. februar 2010 Nå er det totalt uaktuelt for meg å se på hus til den prisen, men jeg ville ikke kjøpt det huset. For det første kan det være vanskelig å beregne hvor mye man må pusse opp for for at det skal bli levelig - men jeg ser for meg beløp på godt over en million (fort to), og det kan fort bli dyrere enn planlagt. Jeg vil tro at man finner eneboliger med med mye bedre standard til en pris som ikke er sååå mye høyere, i samme eller andre gode strøk av byen. Huset til besteforeldrene mine, som hadde fantatisk beliggenhet på Nordstrand, dobbelt så stort, større tomt og i god stand (omfattende moderniseringsbehov, men alt velholdt) ble solgt for 10 mill for noen få år siden, sånn til sammenlikning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå