Gå til innhold

Baksmell på skatten

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Molly_*
Skrevet

Hei.

Jeg er bekymret for å få baksmell på skatten i år. I fjor tjente jeg 190 000 brutto og betalte 46 000 i skatt på inntekten..

Har dere fått baksmell eller fått tilbake penger på skatten de siste årene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå inn på www.skatteetaten.no og kjør beregning for skatten 2009. Ut fra de opplysninger du har oppgitt kan jeg ikke skjønne at du skal få baksmell, men det kna jo være ting jeg ikke vet

Skrevet (endret)

Det er umulig å si noe om skatten din så lenge du ikke oppgir andre opplysninger enn inntekt og forskuddstrekk.

Endret av Sol79
Gjest Gjest_Molly_*
Skrevet
Det er umulig å si noe om skatten din så lenge du ikke oppgir andre opplysninger enn inntekt og forskuddstrekk.

Jeg sparte 3000 i BSU, 1200 til fagforeningen, Pensjonstrekk ca 1100.

Skrevet

En kjapp gjennomgang av forenklet skattekalkulator tilsier at du skal betale ca 39000 tusen kroner i skatt, så det ser ut som du faktisk kommer til å få noen igjen...

Dette er gjort uten at jeg vet hvor mye gjeld eller formue du har...

Tror nok ikke du skal bekymre deg for mye for dette...

Her er linken til forenklet skatteberegning for 2009:

http://www.skatteetaten.no/Applikasjoner/E...09_28052009.htm

Gjest Gjest_Molly_*
Skrevet
En kjapp gjennomgang av forenklet skattekalkulator tilsier at du skal betale ca 39000 tusen kroner i skatt, så det ser ut som du faktisk kommer til å få noen igjen...

Dette er gjort uten at jeg vet hvor mye gjeld eller formue du har...

Tror nok ikke du skal bekymre deg for mye for dette...

Her er linken til forenklet skatteberegning for 2009:

http://www.skatteetaten.no/Applikasjoner/E...09_28052009.htm

Tusen takk for hjelpen:-)

Jeg kan jo nevne at jeg har 132 000 i studielån og har betalt 2200 til Sos-barnebyer.

Skrevet
Tusen takk for hjelpen:-)

Jeg kan jo nevne at jeg har 132 000 i studielån og har betalt 2200 til Sos-barnebyer.

Har du nedbetalt noe av lånet i år? Du får igjen 28% av alle gjeldsrenter som du betaler.

Tror nok du får igjen noen tusener som sagt - du får uansett vite det rundt slutten av mars =)

Skrevet
Har du nedbetalt noe av lånet i år? Du får igjen 28% av alle gjeldsrenter som du betaler.

Tror nok du får igjen noen tusener som sagt - du får uansett vite det rundt slutten av mars =)

Ja, har betalt 6-7000 til sammen fordelt på fire terminer.

Skrevet
Ja, har betalt 6-7000 til sammen fordelt på fire terminer.

Da tipper jeg du kommer til å få igjen rundt enn 7-8 tusen ut ifra det du har skrevet her =)

Så du trenger ikke bekymre deg for en skattesmell.

Gjest Gjest_Molly_*
Skrevet
Da tipper jeg du kommer til å få igjen rundt enn 7-8 tusen ut ifra det du har skrevet her =)

Så du trenger ikke bekymre deg for en skattesmell.

:goodbye:

Nå kan jeg puste lettet ut.. Takk for hjelpen alle sammen;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...