Gå til innhold

Nettdating eller ?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Fisken_*
Skrevet

Jeg har en kjæreste. Vi bor ikke sammen, men treffes i helger. Vi er voksne mennesker med voksne barn. Begge er på facebook og msn. Etter at vi kom sammen har jeg ikke lagt til ukjente mennesker på facebook, og jeg har tatt vekk gamle dater. Dette har ikke han, og han fortsetter å legge til alle mulige både unge og gamle. I helgene kan han sitte å chatte med folk, og det både sårer og irriterer meg. Jeg vet det er en del av disse damene som driver å poker han.

Hva tenker dere. Er jeg sjalu, sårbar eller ??? Er det skrevne/uskrevne regler for slikt etter at man er i et forhold.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regelen er at man er ærlig. Så, siden dette plager deg, er regelen at du forteller ham det. Synes jeg.

Skrevet

Du tar det opp med ham og sier at du syntes dette er litt vanskeilg. Ikke anklag han for å være utro, flørte eller lignende, men ha en mer undrende holdning til hvor grensene går for kontakt med motsatt kjønn på internett.

Spør hvor han mener grensene for din kontakt med andre går feks, fordi dette er noe du ønsker å vite når du skal være i et forhold med ham. Kanskje han da ser at han selv trør over noen av grensene han har for hva som kjennes ok at du gjør?

Når man er i et forhold bør man kunne snakke åpent om hvilke holdninger man har til hva som er ok og ikke ok når man er i et forhold. Det finnes ikke noe fasitsvar på dette og det er viktig å komme frem til noe begge kan kjenne seg igjen i og leve med. Jeg syntes egentlig det er litt rart at det ikke faller naturlig for noen å snakke om slike ting, da man skal kunne snakke om det aller meste når man faktisk er i et forhold sammen. Kan man ikke snakke om grunnleggende grenser for hva et forhold er syntes jeg det er vanskelig å i det hele tatt se at to personer har et genuint forhold og bånd til hverandre. Har man det kan man snakke om disse tingene.

Det er selvsagt viktig at det ikke gjøres i en anklagende tone, men at det er en konstruktiv samtale for å finne felles regler for hva begge parter mener er ok. Gjør man ikke dette kan man plutselig havne i en situasjon hvor noen mener det er ok å danse litt sexy med andre på byen, mens den andre parten mener dette er utroskap og da nesten ønsker å gjøre det slutt. Det er langt bedre å ha slike samtaler FØR den ene tør over den andres grense enn etter.

Gjest Gjest_fisken_*
Skrevet

Ja, jeg ser det dere skriver, men saken er den at han mener han må få gjøre dette, og at han ikke driver å chatteflirter osv. Jeg ser ut i fra kommentarer at det er en slik tone, og derfor spør jeg, er jeg realist eller sjalu..:))

Skrevet

Hos oss er ikke uskyldig flørting på nett lov. Uskyldig flørting på byen med mer ukjennte mennesker kan være lov, men på nett med noen man bygger opp et "vennskap" til eller gamle venner er absoludt ikke lov.

Du får høre med ham om du gjorde det samme med den og den og se om han mener det var greit. Bruk samme type kommentrer som det han gjør for å vise skikkelig. Om han mener det er ok ville jeg sakt ja vel, og i etterkant passet på å fortelle ham hvem jeg var blitt kontakta av etc (selv om du kanskje ikke har det) får å få ham til å faktisk kjenne hvordan det kjennes ut. Mange mener det er ok å oppføre seg som de selv gjør helt til de får oppleve hvordan det er å være i den andre parts sko.

Gjest padawan
Skrevet

jeg ser ikek noe galt i å legge til folk på FB mens jeg er i forhold. jeg hadde ikkalefall ikke reagert om kjæresten min hadde gjort det (jeg er singel men regner iallefall med jeg ville reagert slik).

går det over i åpenbar flørting els med disse blir det annerledes..

Gjest Gjest_Mona Lisa_*
Skrevet

Mannen min sitter på nettet og spiller poker hele tiden og treffer damer som igjen blir venner på facebook..Jeg liker det ikke....

Skrevet

Jeg har en kjæreste som jeg har vært sammen med i snart 5 mnd som tviholder på alle "veninnene" sine på facebook. Han har langt flere veninner enn kompiser på facebook og dette plager meg. Han skyver alt ansvar over på meg og sier at jeg må stole på han, men dette sliter jeg med. Jeg vet at noen av veninnnene har profil på datingforum på nettet.

Skrevet

Jo, kan hende all denne pratingen hans med andre damer er uskyldig.. Jo, kan hende at HAN ikke mener å flørte eller opplever at damene flørter med ham..

Jo, kan hende han elsker deg - mer enn noe annet i verden.

Kan hende du burde "la han".. Kanskje andre kjærester hadde "latt ham"..

Men, det handler vel om å tilfredsstille hverandre?

Gjøre hverandre gode?

Gjøre hverandre trygge?

Du må forklare ham.. at du blir utrygg.. og ikke liker dette.

Jeg føler.. (men nå er jeg kanskje skarp!) at hadde det vært meg, hadde jeg prøvd å forklare hvordan jeg føler det.. og håpet han tok hensyn.. Hvis han ikke tok hensyn men fortsatt å få "nye venninner og chatte med gamle.." ville jeg tenkt han kanskje ikke brydde seg nok.. -og endt forholdet:(

Skrevet

Slik jeg ser det prioriterer han damene på facebook før deg. Jeg tror at hvis han elsket deg deg ville han tatt hensyn til at du ble usikker og prøvd å gjøre deg trygg igjen. Jeg tror ikke han er så redd for å miste deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...