Gjest ts Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Hei! Jeg og samboeren er interessert i å få oss hund. Vi har sett oss ut rasen Dvergpinscher, men har utrolig lyst til å møte litt flere av rasen før vi bestemmer oss helt. Vi tenker at det kanskje er en god idé å gå på utstillinger for å lære litt mer, men vi har ikke helt forstått hvordan dette fungerer. Er det noen som vet hvor vi kan få informasjon om hvor og når utstillinger med dvergpinschere finner sted? Helst Oslo/østlandet
Pinnsvin Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 Hei! Jeg og samboeren er interessert i å få oss hund. Vi har sett oss ut rasen Dvergpinscher, men har utrolig lyst til å møte litt flere av rasen før vi bestemmer oss helt. Vi tenker at det kanskje er en god idé å gå på utstillinger for å lære litt mer, men vi har ikke helt forstått hvordan dette fungerer. Er det noen som vet hvor vi kan få informasjon om hvor og når utstillinger med dvergpinschere finner sted? Helst Oslo/østlandet Heisann! Dersom dere er interessert i Dvergpincher, anbefaler jeg dere å ta kontakt med Kennel Citadell Anubis, de er oppdrettere av rasen og har mye erfaring å gi av :-) Link: Kennel Citadell Anubis
Maxi Skrevet 8. februar 2010 #3 Skrevet 8. februar 2010 Terminliste over utstillinger finner du på nkk.no
Gjest ts Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 Takk for svar! Jeg har sett på listene på nkk, men når jeg søker på dvergpinscher, kommer det opp utstillinger til feks Norsk Boxerklubb? Er det virkelig dvergpinschere med da? Skal sjekke ut Kennel Citadell Anubis, takk for tipset!
Gjest ts Skrevet 8. februar 2010 #5 Skrevet 8. februar 2010 Jeg har forresten et annet spørsmål også. Vi tenker på å få valpen til sensommer/høst, hvor tidlig bør en være ute for å "bestille" valpen? Bør vi ta kontakt med oppdrettere allerede nå, eller er det altfor tidlig?
Gjest mil Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 Ja, raseklubbene holder ofte utstillinger for et begrenset utvalg av andre raser (da får de jo inn mer penger), så at det stilles ut dvergpinschere på utstilling i regi av Norsk Boxerklubb høres sannsynlig ut. Om du vil være helt sikker står det sikkert en mailadresse eller telefonnummer du kan kontakte. Som regel må man betale rundt 50 kroner for å komme inn på en utstilling, og så kanskje 50 kroner til for å kjøpe programmet der det står når og hvor hvilke hunder stilles. Ta gjerne kontakt med de som står rundt ringen, men ha forståelse for at mange er stresset fordi de snart skal inn og vil ha full fokus på sin hund, så det kan være lurt å avtale å snakke med dem når de er ferdige i ringen. JA, du bør ta kontakt med oppdrettere allerede nå! Man kan aldri være for tidlig ute. Ta gjerne kontakt med flere oppdrettere for å få mest mulig informasjon om seriøse oppdrettere, gode linjer med godt gemytt og god helse, osv. Du vil jo ha en best mulig og friskest mulig hund, og da kan du fort måtte stå på venteliste hos en flink oppdretter. Det er ikke nødvendigvis lurt å kjøpe hos nærmeste oppdretter, men det kan likevel være greit å opprette kontakt med denne slik at du kan få komme på besøk og treffe hundene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå