Gå til innhold

tips til feks pizzabud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Hvor mye tipser dere/eller tipser dere ved levering av mat???

Jeg bestiller ofte mat til kurs/møter der jeg får dekket maten, men ikke tips. Så står alltid og tviler over hva jeg skal gjøre og hva som er riktig??? Betaler alltid med kort og noen ganger spør de ikke, andre ganger spør de eller man får en automat der man skal trykke sluttsummen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tipser aldri de som kommer med mat (de får jo ordinær lønn).

Skrevet

Tipser aldri.

De er så jævla sure og grinete og kommer alt for seint og nermest hiver maten på deg. Nei fysj.

Blir som å tipse postmannen liksom..

Gjest Spinell
Skrevet

Det har ikke falt meg inn at mat-bud skal/kan tipses! Jobben deres er å kjøre ut og levere mat, og det får de betalt for. Det ligger ingen ekstraservice i det, så med mindre budet har måttet gjøre noe høyst ekstraordinært for å levere maten hos meg, for eksempel ved å svømme med maten på hodet over en stri elv eller gått over et høyt fjell fordi veien er stengt, kan jeg ikke se at tipsing er nødvendig.

Skrevet

Tipser hvis han/hun er hyggelig og før tiden. Det siste er kanskje ikke noe sjåføren kan gjøre så mye med, men jeg setter pris på at maten kommer raskt.

Skrevet
Tipser hvis han/hun er hyggelig og før tiden. Det siste er kanskje ikke noe sjåføren kan gjøre så mye med, men jeg setter pris på at maten kommer raskt.

Det samme gjør jeg. Også tipser jeg dersom jeg bestilte maten såpass sent at han/hun har måtte kjøre ut etter ordinær arbeidstid for å levere maten hos meg. Etter min mening er det ekstraservice :)

Skrevet

Aldri. Tipser kun på restaurant. Betaler jo ekstra for å få maten levert.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Tipser konsekvent ikke i Norge. Hverken pizzabud, servitører eller andre.

Skrevet

Jeg pleier å runde oppover i god gammel "keep the change"-stil fordi jeg ikke er glad i å få småpenger i veksel, men da er det gjerne ikke snakk om så mye. Samme gjør jeg når jeg kjøper øl i barer og tar taxi, kanskje i litt større grad. På restauranter legger jeg gjerne på litt mer, men det er kun hvis jeg faktisk synes servicen har vært bra.

I Norge får jo folk nok lønn, det er ikke sånn at de lever på tipsen slik som i USA og mange andre land. Egentlig unødvendig å tipse, men har jobbet som bartender og servitør selv som ung og vet jo at det er knall å få litt ekstra penger i lomma :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...