Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Hei:) Hvordan kan jeg lære bikkja å gå "fot"? Skal jeg begynne i bånd eller løst? Jeg får det for meg at hun kommer til å hoppe ved siden av meg for å få gobit, ikke forstår helt den "gå fot"..ganske vimsete av seg. hvordan går jeg frem? dette hadde vært kjempe kjekt å lært! Og forresten har dere noen andre triks jeg kan lære hun? Hun kan; sitt,ligg, high five, opp,(stå på to ben) opp+snurr, bli, kom, nuss (hun hopper opp å gir meg en nuss:P) har øvd på "rundt" liggende,men dette er virkelig ikke sjans..har øvd på dette i flere uker.. så det har jeg faktisk gitt opp! Noen forslag??
Gjest mil Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 Gå fot: http://www.canis.no/innlegg.php?start=1&nr=96574 Gå fot og kontakt: http://www.canis.no/innlegg.php?nr=72431&start=1 Du kan gjerne kjøpe/låne bøkene "Lydighetstrening i teori og praksis" (gå fot) og "Klikkertrening for din hund" (noen slike praktiske øvelser, samt en del morsomme triks).
Alvina Skrevet 8. februar 2010 #3 Skrevet 8. februar 2010 (endret) Kommando kom, forutsatt at hun lystrer. Sitt når hun kommer, og alltid la henne sitte på venstre side - ved hjelp av godbiten du har på venstre side. Øyekontakt er viktig, og at hun er fortrolig med båndet. Stopp hver gang du merker at hun går før deg, klapp på vensre lår, sitt, gå fot - ros, øyekontakt før ros. Gå, stopp, sitt. Klapp på låret. Jeg er ikke ekspert men merker når valpene/unghunder er mest velvillige til å lære og lystre. Det er gjerne i uke 20-25. men også etter som... Vil hunden bare rocke, er det ingen vits i å prøve engang. Da er det dempede signaler. Men det første du må lære er kom, sitt på venstre side, gå par skritt, sitt. Godbit. I den rekkefølgen som kreves. Jeg har lært opp hunder til å gå fri ved foten, det var ikke så vanskelig, men dette var gjeterhunder som synes alt er morsomt å lære. Så tror det er viktig å lære hunden at det er morsomt, og da må man synes det selv. Har oppdaget at hunder er forskjellige, noen lystrer meg mens andre bare vil leke under opplæring. Så da er jeg jo en fin turkamerat, men de lystrer meg når de har lært, og noe kan jeg lære, som ingen andre kan...men enkelte dager er kjemien helt borte, men da merker vel hunden at jeg har tankene andre steder... Endret 8. februar 2010 av Alvina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå