Gå til innhold

Han skylder meg penger..

Anbefalte innlegg

Gjest Huffsa_32
Skrevet

Hei!

Jeg flyttet ut fra huset mitt pga samlivsbrudd, og flyttet da i kollektiv med en yngre slektning. Vi skulle leie et hus til en gitt pris i mnd. + et depositum. Vi skrev under kontrakt (med begges navn), og han overtalte meg til å betale begges leie de to første mnd. Dum som jeg er, så gjorde jeg det. Tenkte at med kontrakt og familierelasjon ville det gå glatt, gutten var jo i arbeid og kjekk og grei. Men nei. Han stakk av, fikk sparken og forduftet.

Jeg har hans navn på leiekontrakten + kontoutskrifter som viser at jeg har betalt begges leie for 2 mnd. Han skylder meg 8000, og jeg vil gjerne ha de igjen, for han bodde der i de to mnd. uten å betale leien..

Vil sende ham et brev der jeg ber han om å betale tilbake. Hvordan skal jeg sette opp dette brevet? Bør jeg "true" med politianmeldelse? HVis han ikke svarer, hva da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gjort det slik:

Henvisertil avtale (husleiekontrakten) datert... og utestående beløp på kroner 8000,- for måned... og ... Beløpet bes innbetalt til konto... innen dato... (14 dager). Dersom betaling ikke finner sted vil beløpet bli ilagt morarente, for tiden..., og saken vil bli ført videre til Forliksrådet. Med vennlig hilsen...

Dersom det er en tidsbestemt kontrakt (skjønt, jeg har hørt at disse er gjort ulovlig nå) kan du kreve han for delt husleie for hele perioden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...