Gjest Stolen Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Jeg er SÅ dårlig til å danse. Jeg ser bare dum ut, har aldri turt å danse for andre enn mine nærmeste venner og familie. Og da var det bare tulledansing. Når jeg er på fest eller går ut på byen tør jeg aldri danse. En gang ble jeg stående å halvdanse ved å legge vekta på det ene beinet, så det andre. Forferdelig! Men jeg vil jo gjerne danse, det ser gøy ut! Dessuten føler jeg meg som en festbrems Hvordan danser man? Er det noen lette grep? Jeg har sjekka på you tube, men fant ingenting. Og jeg lurer også på: synes dere gutter at jenter som ikke kan danse er teite og skikkelig turn-off?
Gjest TS Skrevet 8. februar 2010 #3 Skrevet 8. februar 2010 Takk for linken. Det virker enkelt! Men er det ikke teit å ha en så streit dans? Dessuten er jeg kanskje så dårlig at jeg grier å ødlegge den dansen også? Men hvis jeg har forsått det riktig skal jeg nesten stå stille. Bare bevege meg litt fram og tilbake etter rytmen? Ha overarmene inntil sidene og bevege resten av armene forsigtig?
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 Jeg har samme problem som deg. Kan overhode ikke danse! Eneste gangene jeg danser er hvis jeg drukket, det er mørkt der man danser og hvis det er mange folk. Da går det greit men ellers så danser jeg ikke.
Lisama Skrevet 8. februar 2010 #5 Skrevet 8. februar 2010 Dette er vel ikke noe stort problem, jeg mener hvertfall ikke at gutter som ikke kan danse er teite og turn-off. MEN, en gutt som kan danse er skikkelig turn-on for min del. Eksen min kunne heller ikke danse. Husker når vi var på marineball en gang, og det skulle danses vals og sving osv. Jeg prøvde iherdig å lære ham grunntrinnene, men han nektet plent å gjøre et forsøk en gang. Skal innrømme at jeg ble en smule irritert da, følte meg ganske idiotisk som stod midt på dansegulvet fortvilet over min "udugelige" daværende kjæreste som oppførte seg som en treåring. Skal nevnes at vi var sammen i tre år, så dansen var ikke avgjørende
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 Jeg er SÅ dårlig til å danse. Jeg ser bare dum ut, har aldri turt å danse for andre enn mine nærmeste venner og familie. Og da var det bare tulledansing. Når jeg er på fest eller går ut på byen tør jeg aldri danse. En gang ble jeg stående å halvdanse ved å legge vekta på det ene beinet, så det andre. Forferdelig! Men jeg vil jo gjerne danse, det ser gøy ut! Dessuten føler jeg meg som en festbrems Hvordan danser man? Er det noen lette grep? Jeg har sjekka på you tube, men fant ingenting. Og jeg lurer også på: synes dere gutter at jenter som ikke kan danse er teite og skikkelig turn-off? Dansing er for dem som ikke har råd til å stå i baren.. Det viktigste er at du kan pule.
Gjest Mann26 Skrevet 8. februar 2010 #7 Skrevet 8. februar 2010 Dansing er for dem som ikke har råd til å stå i baren.. Det viktigste er at du kan pule. hahahahahah. TS: Det er sexy når jenter kan danse. Men for meg virker det som alle jenter kan det. Uansett hvor dårlig du er, så er du nok bedre enn 90% av guttene. Derfor blir dine danseferdigheter neppe turn-off for en eventuell kjæreste.
Lisama Skrevet 8. februar 2010 #8 Skrevet 8. februar 2010 oops, leste litt for fort isted! Trodde TS var gutt, og ikke jente Sorry! Men uansett tror jeg at "alle" synes at en som kan danse er "tiltrekkende" hvis en kan si det sånn. Jeg mener hvertfall at det er et stort pluss i boken at han vet hvordan han beveger seg, hihi
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2010 #9 Skrevet 8. februar 2010 Kurs eventuelt privattime. Verre er det ikke. Vil du lære fri dans som passer på byen bør du nok kontakte en lærer som kan hip hop/streetjazz. De er nok best egnet til å lære deg noen allround trinn som passer til litt forskjellige av moderne musikk. Alternativt ta et kurs i sals eller noe annet forholdsvist annvendbart som har stor overforingsverdi til friere dans (Sals mye mere overføringsverdi enn for eks tango) og se på youtube på ulike enkle trinn til friere dans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå