Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Ja, hvor gamle synest dere barn bør være før de får være hjemme alene? Jeg har en datter på 7 år, hun blir 8 i desember. Samboeren min mener at hun nå er gammel nok til å være hjemme alene nå mens vi begge jobber kveld skift tre dager denne uken, men jeg mener hun er alt for ung. Vist hun skulle vært hjemme alene nå, mens vi er på jobb, så er det snakk om 6 timer hvor hun er alene, men han mener som sagt at det ikke er noe problem. Jeg har INGEN planer om å la henne være hjemme alene, for jeg synest ikke hun er gammel nok, men siden han er så avslappet til det så lurer jeg på hva som egentlig er normalt, om det er jeg som er for overbeskyttende, eller om det er han som er for avslappet til dette?
Gjest farge Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 Hun blir åtte i desember? Hun er jo akkurat fylt sju eller tar jeg feil? I alle fall har du rett. Hun skal ikke være alene mer enn en times tid hvis du skal i butikken på ettermiddagen f.eks. En annen ting er om hun kan være sammen par tre timer med et par år eldre barn som dere vet er rolig av seg. Men hele kvelden og mens dere jobber? Det er ingen løsning og du ser det jo selv ts. Hvilke andre muligheter har dere og hvorfor må dere begge jobbe de samme vaktene?
Gjest Cho Skrevet 8. februar 2010 #3 Skrevet 8. februar 2010 jeg har ikke akkurat noen formening om hvor gamle barna må være, men jeg synes i likhet med deg at det er for drøyt for en 7-8-åring å være alene 6 timer tre dager i uken.
Berentsens Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 6 timer er litt for lenge for et barn på 7-8 år. Jeg ville ha ventet til hun i alle fall ble 10 år. Men dere må jo se an hvordan datteren deres er, føler dere at hun er moden nok til å kunne være alene så lenge? Hvor sent på kvelden er det hun må være alene da?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. februar 2010 #5 Skrevet 8. februar 2010 Jeg har selv en 7-åring,og synes som du at det er for ungt til å være hjemme alene i så mange timer.7- åringen her kan være hjemme alene noen ganger, f.eks når jeg er i butikken, men da er det maks snakk om en halvtime.. Har ei jente på 12 også, og det er først ganske nylig at hun har vært hjemme alene i så mye som 6 timer
Gjest Gjest TS Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 Det er kun denne uken det er snakk om, ikke noe mer. Nå har vist samboer snakket med moren sin, og hun kunne sitte barnevakt ene dagen, så da blir det i så tilfelle 2 dager det er snakk om at hun måtte være hjemme alene. Jeg jobber alltid senvakter, men pga. noe trøbbel på jobben må han også jobbe sent denne uken. Jobben hans er bare 5 minutter i fra der vi bor, og han sier at han har to matpauser hvor han kan stikke hjem og sjekke at alt er bra med henne. Men jeg synest fremdeles ikke at det er greit:/
Gjest Annbjørg Skrevet 8. februar 2010 #7 Skrevet 8. februar 2010 Jeg er enig med deg, jeg synes heller ikke det er greit. Noen ganger lar jeg 8-åringen min være alene hjemme en time etter skolen, til jeg kommer hjem fra jobb. Noe mer enn det synes jeg er for lenge.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2010 #8 Skrevet 8. februar 2010 Det er kun denne uken det er snakk om, ikke noe mer. Nå har vist samboer snakket med moren sin, og hun kunne sitte barnevakt ene dagen, så da blir det i så tilfelle 2 dager det er snakk om at hun måtte være hjemme alene. Jeg jobber alltid senvakter, men pga. noe trøbbel på jobben må han også jobbe sent denne uken. Jobben hans er bare 5 minutter i fra der vi bor, og han sier at han har to matpauser hvor han kan stikke hjem og sjekke at alt er bra med henne. Men jeg synest fremdeles ikke at det er greit:/ Det er jo greit om hun har noen i nærheten, men når kommer dere hjem? Rett etter barne-tv er mer akseptabelt enn at hun må sørge for seg selv om kvelden. Hva med å høre med noen av foreldrene i klassen hennes om hun kan være der de to dagene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå