Gjest strykebrett Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 Ja, du må ha nytt skattekort ja, du skal ha fått det i posten automatisk. Hvis du ikke har fått det må du kontakte skatteetaten for å få tilsendt. NAV kan ikke hjelpe deg med skattekort, det et det skattekontoret som ordner. Skal ikke påstå noe slråsikkert, men jeg tror ikke du får noen penger hverken av NAV eller arbeidsgiver uten skattekort, eller så trekker de deg 50% skatt, så du bør nok ordne det snarest mulig.
iiis Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2010 Takk for svar. Jeg var egentlig ganske sikker på at man måtte ordne nytt ja.. Joda man får nok penger selvom man ikke har skattekort.. men da trekker de 50%.. Må lete gjennom posten. Kan ikke huske å ha fått noe skattekort. Så må nok innom ligningskontoret/skattekontoret i morgen å bestille nytt. Man får ikke utlevert skattekort der å da. De må bestille så kommer det i posten. Grrrr.. men.. da rekker de jo å trekke 50% av de pengene jeg får forhåpentligvis før helga.....
Leo Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 Hvis du mottar ytelser fra NAV trenger du ikke å levere skattekort siden NAV mottar de opplysningene de trenger direkte fra Skatteetaten.
iiis Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2010 (endret) - Endret 12. februar 2010 av iiis
Leo Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 Hvis det kan berolige deg, så mottok jeg nytt skattekort i dag, skrevet ut fredag 5. februar, og der står det med uthevet skrift "Får du ytelser fra NAV, trenger du ikke levere skattekort dit."
Gjest strykebrett Skrevet 8. februar 2010 #7 Skrevet 8. februar 2010 Hvis det kan berolige deg, så mottok jeg nytt skattekort i dag, skrevet ut fredag 5. februar, og der står det med uthevet skrift "Får du ytelser fra NAV, trenger du ikke levere skattekort dit." Ojoj, har offentlige etater greid å samarbeide? Nå står ikke verden til påske, haha :gjeiper:
iiis Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 8. februar 2010 (endret) - Endret 12. februar 2010 av iiis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå