Gjest Anonymous Skrevet 5. september 2003 #21 Skrevet 5. september 2003 Jeg sa ingenting i innlegget om at det var ulovlig. Det jeg sa var at det er en offentlig sak å være gift. Helsevesen, skattevesen, folkeregister og andre kontorer får melding om at noen er gift. Dette regnes ikke som en taushetsbelagt opplysning. Det er like enkelt å få oppgitt om noen er gift som hvor de bor. Det kan derfor være vanskelig å holde hemmelig, særlig på små steder. Jeg la ved linken fordi jeg ikke helt kunne forstå hvordan folk kan sitte på en velsignelse og tro at det er vielse. Jeg har sett begge deler, og synes det var veldig lett å se forskjellen. Såpass oppegående tror jeg at andre også er. Du er festlig
knutsbrud Skrevet 6. september 2003 #22 Skrevet 6. september 2003 Man kan inngå giftemål via byfogden og velge om man vil holde det hemmelig eller om man vil at det skal være offentlig (alle kan da få vite det ved å ta en telefon på rådhuset). Vi valgte selv å holde det hemmelig. Offentlige kontorer som blir nevnt i et innlegg over, har taushetsplikt om slike opplysninger!
Scorpina Skrevet 6. september 2003 #23 Skrevet 6. september 2003 Hvorfor var det dommer der når de alt var gift? En dommer kan ikke velsigne og vil ikke ha noen funksjon. Forøvrig en artig historie. Men: Her var ikke kirken involvert, man satt ikke i et kirkerom og fikk sjokk, og forloverne visste om det fra før. Uhm....detalj-frik hm?? hehe.... Jeg prøvde å gjengi historien jeg ble fortalt av venninna mi og jeg mener hun sa det var en dommer....eller var det prest....fjan som husker - cluet var no historien da . . . *sigh*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå