Gå til innhold

Sydentur med sen avgang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Nå har vi bestilt sydenturen men fikk av en eller annen rar grunn ikke vite tidspunktet før vi skulle betale. Så viser det seg at avgangen fra feriestedet er så sent som kl.2245. Mitt problem er at jeg har småbarn og som jeg vet følger de internasjonale stader ang. utsjekking kl. 1200.

Hvor mange er det som har vært i denne situasjonen og bedt om utvidelse av rommet? Operatøren kunne ikke hjelpe oss, men sa at de kunne prøve å ordne det når vi kommer ned. Hvor mye tør jeg stole på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har erfaringer med dette?

Gjest Gjest_Reiseglad_*
Skrevet

Jeg har gjort det en gang. Var ute å reiste med samboer en gang da flyet ikke gikk før utpå kvelden, med utsjekk kl 12. Spurte bare i resepsjonen om det var mulig å beholde rommet litt ekstra, og det gikk greit. Dog ikke helt til flyet gikk, men noen ekstra timer, helt gratis fikk vi det også :tommelopp:

Tror det er veldig avhengig av pågangen av nye gjester ogsånn, dersom det er fullbooket kan dere jo ikke oppta et rom noen andre skulle ha flyttet inn på, men dersom rommet står ledig tror jeg hotellet vil prøve å yte en ekstra service ved å la dere beholde det. Kan være dere må betale litt ekstra for det; det varierer sikkert litt fra sted til sted.

Men dersom dere er på sydentur trenger dere vel ikke nødvendigvis rom helt til avreise heller? Skal barna sove, kan de kanskje hvile i en vogn eller på en solseng eller noe, og det er jo varmt og godt ute, så det er jo ikke krise å være ute i sola litt ekstra. Dere kan jo også oppholde dere i fellesarealer på hotellet til dere skal avgårde, selv om dere ikke har et rom; der er det ofte sofaer, TV, PC, spill som litt eldre barn og voksne kan underholde seg med, bar/restaurant osv. Trenger ikke være noen krise :) Husk også at dersom flyet går 22.45 må dere være på flyplassen 20.45 (to timer før fra flyplasser når man reiser charter FRA utlandet, selv om 1 time holder når man reiser TIL syden...), og må kanskje reise et stykke for å komme til flyplassen også, med buss/taxi el.liknende, si en ekstra time på det, og plutselig er det ikke så grusomt sent likevel (19.45)...

God tur :)

Skrevet

Du har rett. Tusen takk.

Skrevet

Vi var to venninner på tur med hver vår baby i høst på Kypros. Vi fikk ha rommet vårt til bussen hentet oss mot en liten tilleggsbetaling. Glad for det, fordi dagen vi skulle reise, blåste det helt forferdelig. Deilig å holde seg innendørs da.

Skrevet

Vi skal vel klare å underholde oss. Det handler vel om innstilling, som det alltid gjør. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...