Gå til innhold

Tips til Kroatia med barn?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vi har lyst å reise til Kroatia til sommeren, hører mange har vært der og er fornøyde. Reiser med to barn på 6 og 2 år og oss forelder. Har dere tips om fine steder å bo med barn?

*Vi ønsker oss en leilighet (minst 2 roms så vi får eget soverom til minste i hvertfall)

*Nær stranda og kanskje byen også men ønsker et rolig område,særlig på kvelden.

*Fine strender.. er det bare rullesteinstrender der? Og hvordan taklet barne det? Må vel ha badesko, men det er jo deiligere med sandstrender synes jeg..

*Helst kort reisevei fra der vi lander i Split (fra Torp med Apollo tenker jeg).

Gleder oss til god mat, varme og bad og litt rusling og kikking men det blir vel en rolig ferie uten for mye utflukter. Alle tips og gode forslag mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var i Kroatia i sommer med bl.a. to jenter på 5 år. Bodde på Tamaris hotell i Tucepi. Se linken fra Apollo; http://www.apollo.no/NO/hvor-vil-du-reise/...es/Tamaris.aspx

Tucepi er en stille landsby, men det er ikke langt til Makarska som er en litt større by. Ca. fem kvarter med buss fra flyplassen i Split.

Hotellet har hyggelig betjening og er rent og pent. Bassenget passet jentene våre, men stranden er rett over gaten. Det er rullesteiner som jeg selv syntes var klønete å gå på.

På hjemmesiden til hotellet ser du planløsningen på rommene. http://www.hotel-tamaris.hr/text/pogled/31

Det kan være greit å unngå rommene på kortsiden mot sydøst da hotellet ved siden av har veldig mye underholdning ved bassenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Ingrid_*

Hei,

Reiste ifjor til Kroatia og stooortrivdes der.

Anbefaler ikke Makarska Riviera, da kan du like gjerne dra til Mallorca. Dra heller til Bol, på øya Brac.

Bo i leiligheter - www.zlatni-bol.com - helt fantastiske leiligheter.

Buss tar du fra flyplassen(som ligger et stykke utafor Split), og så ferge til Bol. Utroooolig barnevennlig og rolig plass, med ei kjempe strand (søk på Zlatni Rat på google bilder.)

Billig plass, flotte restauranter, og stranda er ikke noe problem.

Rullestein er gjengs i hele Kroatia, kjøp badesko med reimer til alle i familien så har du alt du trenger. OG man slipper sand på de merkeligste plasser:)

Har hatt min beste ferie der.

Dro også til øya Vis og Dubrovnik, si fra om du trenger flere tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_ingrid_*

Og det er en veldig rolig plass for barn. Mye fine ting man kan gjøre om man ønsker. men kun to uteplasser på hele området og i leilighetene jeg nevte er det helt rolig. Det er også alltid plass på stranda og alt er nært uansett hvor du bor:)

Kom bare på det i ettertid...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vi har kikket litt på å dra til Bol, Brac. Men det ser ut som om det er litt kronglete å komme seg dit. Buss, ferge, buss osv. Også står det ventetider på påregnes.. Da blir jeg litt skeptisk. HVor lang tid tar det egentlig å komme seg fra flyplassen til Bol?

Det ser jo ut som en kjempefin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi bestilt en ukes ferie på Hotel Tamaris i Tucepi! Synes det såg så fint ut..

Lurer på et par ting til.. Vi bestilte med reiseseng og trillevogn, men hvordan er standarden på dette tro? Vi har en toåring som sannsynligvis bør ha en vogn å sove i på dagtid, samt at det hadde vært kjekt å ha en vogn til turer osv. Er det bare en dårlig reisetrille med harde hjul man får da eller er det en litt ordentlig sak. Har ikke vært i "syden" med små barn før.. er det vanlig å ha med seng/vogn selv eller?? Vurderer bæremeis også, kanskje kjekt å ha på flyplasser osv. men den er jo litt tung å bære på da og stor å ta med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hva gjør dere når dere reiser til "syden" mtp vogner og senger..? Har med en toåring som bør ha en vogn å sove i. I tillegg hadde det vært kjekt med en trille på flyplassen. Kan man ta med dette på flyet?? (flyr fra Torp)

Har bestilt vogn og reiseseng med reisen (Apollo) men er usikker på standarden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Da har vi bestilt en ukes ferie på Hotel Tamaris i Tucepi! Synes det såg så fint ut..

Lurer på et par ting til.. Vi bestilte med reiseseng og trillevogn, men hvordan er standarden på dette tro? Vi har en toåring som sannsynligvis bør ha en vogn å sove i på dagtid, samt at det hadde vært kjekt å ha en vogn til turer osv. Er det bare en dårlig reisetrille med harde hjul man får da eller er det en litt ordentlig sak. Har ikke vært i "syden" med små barn før.. er det vanlig å ha med seng/vogn selv eller?? Vurderer bæremeis også, kanskje kjekt å ha på flyplasser osv. men den er jo litt tung å bære på da og stor å ta med..

Jeg vet ikke hvordan standarden på reiseseng og trillevogn er, men standarden på Tamaris generelt er i hvert fall bra. Dersom det er de som skal sørge for dette til dere, vil jeg tror at det fungerer greit. Strandpromenaden utenfor hotellet bort til "sentrum" er for øvrig steinsatt, så om du får ei trille med litt dårlige hjul skal du likevel klare deg greit.

Flyplassen i Split er ikke veldig stor så det er ikke lange avstander å gå der. Ellers tror jeg det er ganske vanlig å ha med en trille på flyet. Velg en billig paraplytrille som du ikke er redd for siden flybagasje har en tendens til å behandles hardt.

God tur!

Hilsen gjest som har bodd på Tamaris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...