Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Kjøpte for et par uker siden en pakke med shampoo + balsam i salongstørrelser fra FeelUnique.com. Summen trukket fra mitt kort var 200,40 kr. Blir det toll da? Erfaringer rundt det at verdien er akkurat over 200?

Så mener jeg å ha lest et sted at FeelUnique skriver 3 pund mindre på pakken som verdi, enn det man har betalt, fordi frakt er "innbakt" i prisen, men trukket fra i verdi. Stemmer dette? I så fall er det jo null problem...

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei dere!

Kjøpte for et par uker siden en pakke med shampoo + balsam i salongstørrelser fra FeelUnique.com. Summen trukket fra mitt kort var 200,40 kr. Blir det toll da? Erfaringer rundt det at verdien er akkurat over 200?

Så mener jeg å ha lest et sted at FeelUnique skriver 3 pund mindre på pakken som verdi, enn det man har betalt, fordi frakt er "innbakt" i prisen, men trukket fra i verdi. Stemmer dette? I så fall er det jo null problem...

Takk for svar :)

Det stemmer at Feelunique trekker fra frakten. På mine pakker har det vært minus £ 3,00.

Skrevet

Jeg sjekket på forrige pakke fra dem (en uke siden), og de hadde trukket fra £3 hos meg også. Heldigvis! For jeg har nettopp bestilt noe akkurat på grensa :O

Skrevet

Også pleier de ikke å være så nazi på det når man bare er litt over 200kr. Jeg har ihvertfall kjøpt for 220kr uten å måtte betale toll, så litt over gjør som regel ikke noe. Men dersom du en gang skulle måtte betale toll, så får du det igjen fra feelunique. Du bare sender en mail med et bilde av kvitteringen samt ordrenummer, så vil det settes tilbake på kontoen du betalte fra. Jeg har skrevet om det på bloggen min, sminkeblogg.com. Dette gjelder også når man kjøper fra strawberrynet.com :)

Skrevet

Jeg bestilte noe fra ELF, i to omganger, hvor begge ble 201 kr.

Skulle jeg betalt mer enn det hadde jeg blitt sur, er 1kr over bare :ler:

Skrevet

Greia med netthandel og toll er at det ikke er dagens kurs som bestemmer om du må betale eller ikke. Tollvesenet har sin egen fine greie, og kalkulatoren ligger på nettsidene deres.

Som du ser endres disse titt og ofte. Bestiller du i dag, og varen ankommer etter datoen som er oppgitt gjelder den nye kursen så vidt jeg vet.

Skrevet

Feelunique trekker alltid £3 for "handeling" - alt arbeid de har med forsendelsen. Så du trenger ikke bekymre deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...