Gå til innhold

Bytte ut rødvin med portvin?

Anbefalte innlegg

Gjest nybegynner
Skrevet

Skal lage en nydelig pastarett med tomatsaus til gjester i kveld, og jeg er helt tilbakestående når det gjelder matlagning så jeg følger alltid oppskrifter helt til punkt og prikke og tør ikke eksperimentere når jeg lager mat til andre.

Men det skal 1 dl rødvin i, og det har jeg jo selvsagt glemt å kjøpe siden gjestene skal ta med drikken og polet er for langt unna til at jeg rekker det idag. Har noe portvin stående, er det greit å bytte?

Som sagt kan jeg ingenting om matlaging, og i hvert fall ikke om vin, så lurte på om dette vil gi helt feil smak, eller for mye smak, om jeg isåfall bør bruke mindre mengde vin eller bare sløyfe hele greia?

Hjelp ! :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bytt ut rødvin med portvin!

Jeg vet ikke helt hva du kan bruke for å erstatte, men det kan hende det går helt fint uten den rødvinen også.

Skrevet

Enig med Zzyzx!

Uten å ha sett oppskriften ville jeg i alle fall ikke turt å si at du bare kan kjøre på!

Du sier gjestene skal ha med eget drikke: skal du selv også drikke vin? I så fall ville jeg ofret en skvett av denne til middagen. Hvis ikke ville jeg sløyfet vinen. Bittelitt rødvinseddik kan ofte erstatte vin, men dette passer heller ikke i alle oppskrifter...

Skrevet

Jeg vet ikke.. men vil du dele oppskriften din med oss? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...