Gå til innhold

hudpleie-kviser, uren hud

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Gir snart opp. Brukt decleor hudpleie og Md sitt serum i 3-4 mnd. Har tatt penslingkur på 12 ganger. Får fortsatt kviser, serlig haken, vonde betente!

Vil ikke begynne å bytte hudpleierutine igjen. Eller kanskje det tar lang tid å få orden på huden?Av og til blir jeg stram i maska etter at jeg har vasket meg med decleor sin foaming cleanser.Burde kanskje brukt rensemelken isteden?Bruker tonifying lotion.

Er 29 år.Blir så lei, har ikke hatt fin hud siden jeg var 15!!Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje dumt spørsmål, men har du vært til legen? Det kan jo hende at det ikke er noen renseprofukter som hjelper, men at du må få medisiner?

Skrevet

noen skjønnhetssalonger kan få bort uren hud og div med laser og behandlinger da.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Kanskje dumt spørsmål, men har du vært til legen? Det kan jo hende at det ikke er noen renseprofukter som hjelper, men at du må få medisiner?

Nei, men hører skrekkhistorier om at sterke kremer ødelegger huden, var det kremer du mente?.... er så i tvil!Prøvde skinoren for noen år siden, hjalp ikke.

Skrevet

Om det er haken som er ille burde du ta en tur til legen. Er ofte hormoner inn i bildet da.

Skrevet
Nei, men hører skrekkhistorier om at sterke kremer ødelegger huden, var det kremer du mente?.... er så i tvil!Prøvde skinoren for noen år siden, hjalp ikke.

Det jeg mente var at leger vet hva de holder på med. En hudpleier vil prøve å pushe produkter på deg, fordi hun tjener penger på det. En lege prøver ikke å tjene penger på deg, men vil hjelpe deg med ditt problem. Dessuten virker det jo ikke som om noen av de produktene hjelper deg. Det kan jo hende du har noen hormonelle problem siden du er så gammel og fremdeles har kviser, og det vil legen kunne hjelpe deg med :)

Skrevet (endret)
Gir snart opp. Brukt decleor hudpleie og Md sitt serum i 3-4 mnd. Har tatt penslingkur på 12 ganger. Får fortsatt kviser, serlig haken, vonde betente!

Vil ikke begynne å bytte hudpleierutine igjen. Eller kanskje det tar lang tid å få orden på huden?Av og til blir jeg stram i maska etter at jeg har vasket meg med decleor sin foaming cleanser.Burde kanskje brukt rensemelken isteden?Bruker tonifying lotion.

Er 29 år.Blir så lei, har ikke hatt fin hud siden jeg var 15!!Noen tips?

Jeg hadde også en del vonde, betente kviser, men har dem aldri lenger etter at jeg begynte med hudpleieserier for fet/uren hud. Bruker decleor sin serie; cleansing gel, matifying lotion, ylang ylang serum, aroma purete matt finish skin fluid som dagkrem og ylang ylang night balm som nattkrem.

Har også brukt Exuviance, men liker Decleor bedre.

Er det kanskje noe i kostholdet ditt som gjør at du får kviseutbrudd? Har du vært hos hudpleier for å få hjelp?

Endret av Aryia
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg hadde også en del vonde, betente kviser, men har dem aldri lenger etter at jeg begynte med hudpleieserier for fet/uren hud. Bruker decleor sin serie; cleansing gel, matifying lotion, ylang ylang serum, aroma purete matt finish skin fluid som dagkrem og ylang ylang night balm som nattkrem.

Har også brukt Exuviance, men liker Decleor bedre.

Er det kanskje noe i kostholdet ditt som gjør at du får kviseutbrudd? Har du vært hos hudpleier for å få hjelp?

Takk for svar alle! Nei jeg har tatt penslinger hjemme som jeg har kjøpt hoss hudpleier.Jeg har uren fuktfattig hud, hudpleie for fet hud tørker ut huden min og gjør den verre..Hvis en har hormonell ubalanse i kroppen, hva kan legen gjøre?Jeg tar nattlysolje og sinktabletter også.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Takk for svar alle! Nei jeg har tatt penslinger hjemme som jeg har kjøpt hoss hudpleier.Jeg har uren fuktfattig hud, hudpleie for fet hud tørker ut huden min og gjør den verre..Hvis en har hormonell ubalanse i kroppen, hva kan legen gjøre?Jeg tar nattlysolje og sinktabletter også.

tilføye at jeg har kobberspiral, og den er jo hormonfri...så årsaken kan ikke ligge der...

Skrevet

Vet ikke hva legen kan gjøre, finnes sikkert medikamenter som kan hjelpe på. Men jeg ville heller prøvd å gjøre endringer i hudpleierutinen, få hjelp av hudpleier til å sette opp et program som passer for deg.

Skrevet

Nå virker jeg sikkert som ei maskjerring, men; hvis du hadde hatt kviser på foten eller handa, hadde du da nølt med å gå til lege? Så klart ikke, så hvorfor er det noe annerledes fordi kvisene sitter i ansiktet ditt? Tor du virkelig en hudpleier har mere kunnskap om kroppen enn en lege?!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Vet ikke hva legen kan gjøre, finnes sikkert medikamenter som kan hjelpe på. Men jeg ville heller prøvd å gjøre endringer i hudpleierutinen, få hjelp av hudpleier til å sette opp et program som passer for deg.

det er en hudpleier som har laget program for meg.....derfor veldig lei!!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Nå virker jeg sikkert som ei maskjerring, men; hvis du hadde hatt kviser på foten eller handa, hadde du da nølt med å gå til lege? Så klart ikke, så hvorfor er det noe annerledes fordi kvisene sitter i ansiktet ditt? Tor du virkelig en hudpleier har mere kunnskap om kroppen enn en lege?!

neida det er du ikke....:), men hva kan legen gjøre? Skrive ut den teite skinorensalven som ikke virket og var altfor sterk for huden min for en tid tibake. Men pencilin kanskje? Men de bli vell ille igjen etter endt kur :(

Skrevet
det er en hudpleier som har laget program for meg.....derfor veldig lei!!

Gå tilbake og si at det ikke hjalp deg, og be om at de hjelper deg med å finne nye produkter? Eller gå til en annen hudpleier.

Gjest Gjest_Stine_*
Skrevet

Jeg tror tålmodighet er nøkkelen for uren hud. Selv bruker jeg nøyaktig samme opplegg som Aryia over her, fra Decleor, og er kjempefornøyd; men det tar tid før huden kommer tilbake i balanse. Det verste du kan gjøre er å bytte mye frem og tilbake mellom merker og produkter, da "stresser" du huden, og den produserer mer talg som kan føre til kviser. Kan også ha med sminken du bruker å gjøre, dersom du bruker dårlige, billige produkter kan disse gjøre mye skade. Kan anbefale ID sine produkter.

Dersom ingenting fungerer støtter jeg forslaget om en hudlege, ikke hudpleier (som kun vil selge produkter...), kanskje det er mer dyptliggende grunner, som du kan trenger antibiotika eller noe for å få bukt med.

Husk også at vann, godt kosthold og frisk luft kan hjelpe mye! Lykke til :)

Skrevet

Vet ikke hvilke andre produkter du har i hudpleierutinen din, men hvis du ikker bruker serum kan det kanskje være en idè å legge det til i rutinen? Serum for uren hud..

Skrevet

Jeg sliter selv fortsatt med kviser og er 33 år. Selv merker jeg at huden i denne alderen trenger MYE FUKTIGHET og særlig dersom man bruker mye kviseprodukter som tørker huden og skaper ubalanse. Tålmodighet og ro er viktig. Dessuten drikk vann. Svette og trening er bra for huden (rens huden etterpå). Ikke plukk og ta for mye på kvisene.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Vet ikke hvilke andre produkter du har i hudpleierutinen din, men hvis du ikker bruker serum kan det kanskje være en idè å legge det til i rutinen? Serum for uren hud..

Bruker Md formulations serum :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg sliter selv fortsatt med kviser og er 33 år. Selv merker jeg at huden i denne alderen trenger MYE FUKTIGHET og særlig dersom man bruker mye kviseprodukter som tørker huden og skaper ubalanse. Tålmodighet og ro er viktig. Dessuten drikk vann. Svette og trening er bra for huden (rens huden etterpå). Ikke plukk og ta for mye på kvisene.

Hei, bruker fuktighetsmaske ca 2 ganger i uken...hydra floral.Rensende maske, peeling, og fruktsyrepeeling 2. hver uke. I helgen tok jeg dyprens, kanskje huden er ekstra ille nå, har så mange sorte prikker som sitter støpt og da tar det kanskje lang tid å balansere huden. Ja, tålmodighet litt til så får vi se... er ikke noe gøy, men krysser fingrene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...