bergans Skrevet 8. februar 2010 #1 Del Skrevet 8. februar 2010 Lurte på om det går an å lage et eller annet sjøl som en kan bruke i delvis tette avløp? Plumbo og mr Muscle fungerer knall det, men er jo helt dødaren for miljøet. Skulle gjerne ha visst om det går an å bruke noe med bakepulver/natron og noe annet snadder. Og finnes det noe man kan bruke i oppvaskmaskin og vaskemaskin for å rense gjennom og holde maskinene rene+lukte godt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 9. februar 2010 #2 Del Skrevet 9. februar 2010 Man kan forebygge tette sluk med finmalt (espressomalt) kaffegrut, faktisk! Det er så tungt at det tar med seg driten. Bare husk å skylle godt og ikke overdrive mengden. En full "kaffefilterskål" fra espressomaskinen er en bra mengde. Men rørene må være åpne for denne behandlingen. Ellers lurer jeg på det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 9. februar 2010 #3 Del Skrevet 9. februar 2010 Bakepulver er kjekt å bruke til avløp. Også greit når man skal gjøre rent termoser o.l. - ha i litt bakepulver og hell over varmt vann og la det stå en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bergans Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 10. februar 2010 Suverent, disse tipsene skal jeg huske på. Fant forøvrig ett nettsted som anbefalte like mengder bikarbonat (bakepulver) og eddik som plumbo. Det skal prøves! Får helt vondt inni meg når jeg heller et halv fabrikk ned i dusjsluket..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Sulosi_* Skrevet 10. februar 2010 #5 Del Skrevet 10. februar 2010 Til glansemiddel i oppvaskmaskinen kan du bruke eddik, dette renser også rørene for kalk samtidig. Lukter litt de to første gangene etter at du har fyllt opp beholderen men etter det merker du ingenting. Og på coop butikker får du miljømerkede oppvasktabletter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå