Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Jeg skal flytte til Oslo på vårparten for å studere der. Har tenkt å leie for rundt 6000-7000 kr, og da vil jeg bo aleine, og da helst på vest. Men vet at jeg ikke kan bo så sentralt om jeg vil bo på vest. Jeg kan bo på 20-30 kvm bare det er praktisk. Jeg kommer ikke til å ha TV, men internett er jeg ganske avhengig av! Jeg søker jo på finn og, men når den tid kommer så tenkte jeg å sette ut annonse på finn.no selv. På meg virker det som at man bare får "crap" til 6000 kr. Nå får dere kanskje inntrykket av at jeg forventer en luksus-leilighet, men tilfellet er bare at jeg vil ha en lys og noenlunde moderne hybel/leilighet som ligger i nærheten av kollektiv-transport. NOen som kan gi litt inside-informasjon, har søkt overalt på nett etter informasjon, så jeg kan jo absolutt google. Men likevel, jeg liker å være forberedt og ha litt smått peiling på leiemarkedet i Oslo.
Snop Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 Hæ? Når jeg søker på finn.no får jeg opp haugevis av flotte hybelleiligheter på 20-30kvm til 5000-7000. Moderne og nye, til og med.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2010 #3 Skrevet 8. februar 2010 Ja, søkte jeg også nå. Jeg har søkt tidligere, og da har det bare vært crap på markedet. Det er noen måneder siden. Mange av dem krever 20.000 i depositum! Hehe, det skal jeg klare å skrape sammen. Er vel litt spesielt for Oslo, kanskje? Har mest sett 2xhusleie, men i Oslo opereres det med 3xhusleie? Vet at det er 3xhusleie som anbefales da av den hybelvert-foreningen elns.
Gjest himm Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 Jeg skal flytte til Oslo på vårparten for å studere der. Har tenkt å leie for rundt 6000-7000 kr, og da vil jeg bo aleine, og da helst på vest. Men vet at jeg ikke kan bo så sentralt om jeg vil bo på vest. Jeg kan bo på 20-30 kvm bare det er praktisk. Jeg kommer ikke til å ha TV, men internett er jeg ganske avhengig av! Jeg søker jo på finn og, men når den tid kommer så tenkte jeg å sette ut annonse på finn.no selv. På meg virker det som at man bare får "crap" til 6000 kr. Nå får dere kanskje inntrykket av at jeg forventer en luksus-leilighet, men tilfellet er bare at jeg vil ha en lys og noenlunde moderne hybel/leilighet som ligger i nærheten av kollektiv-transport. NOen som kan gi litt inside-informasjon, har søkt overalt på nett etter informasjon, så jeg kan jo absolutt google. Men likevel, jeg liker å være forberedt og ha litt smått peiling på leiemarkedet i Oslo. Du kan også kjøpe små leiligheter i sentrum, - så vil du betale ikke så mye i husleie når du har kjøpt.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2010 #6 Skrevet 11. februar 2010 Hvor skal du studere? Studentboligene kan man jo ofte få til den prisen, finnes jo fine studentboliger og, pluss at det da er ganske så ordnede leieforhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå