Vulpes Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Sitter og funderer litt her, på om slike dyre merker virkelig er verdt prisen. Jeg bruker billig hudsminke fra Everyday Minerals og er veldig fornøyd. Har billige øyenskygger fra samme merke, og er fornøyd, utenom at jeg er drittlei pudderksygger. Skal derfor kjøpe fra NYX eller SMH neste gang, sistnevnte merke har noen sagt at skal være i MAC-kvalitet. Bare ufaaaaaaattelig mye billigere. Så ja... Er det virkelig verdt å bruke masse tusenlapper på sminke som kanskje bare er et ørlite hakk bedre enn mange av billigmerkene (snakker ikke om IsaDora og MaxFactor altså)? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg? :klø: Jeg kommer aldri til å kjøpe MAC-skygger og NARS Orgasm-blushen osv. (med mindre jeg blir rik :gjeiper: ), jeg er bare nysgjerrig på hva dere tenker om saken.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 Mac har jo gode produkter som har opparbeidet seg et gedigent navn. Jo mer populært noe blir, jo dyrere blir det vel gjerne. Å bruke store summer på skygger er totalt unødvendig når det finnes NYX og SMH som du nevner. Mac har en litt mer "silky feeling", men det er alt synes jeg.
phronima Skrevet 8. februar 2010 #3 Skrevet 8. februar 2010 Ja og nei. Mac sine pigmenter har jo utrolig mye, eh, pigment, og det er generelt god kvalitet over produktene til merket, spesielt børstene. Jeg har dog ikke råd til å kjøpe Macpigmentskygger, så da går jeg heller for Mad Minerals (billig og fantastisk bra!). Om man ikke er "merkehore" eller MÅ ha noe i en nyanse som BARE Mac har, ser jeg ingen grunn til å ikke finne billige duplicates.
Vulpes Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2010 Ja, jeg får litt inntrykk av at det er litt "status" å ha MAC og slike merker, om man kan si det. (Status i sminkeverden liksom, hahaha .) Mange blir kanskje litt blendet av merkelogoene?
Fluffe Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 bruker helt vanlig sminke fra vita jeg. tror ikke jeg ser så mye forskjell på isabell øyeskyggen alla en til 5000:P verre er det med HVORDAN folk sminker seg
Vulpes Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 10. februar 2010 bruker helt vanlig sminke fra vita jeg. tror ikke jeg ser så mye forskjell på isabell øyeskyggen alla en til 5000:P verre er det med HVORDAN folk sminker seg Akkurat der er jeg litt uenig. Venninna mi kjøpte noen IsaDora-skygger for noen uker siden, som jeg skulle sminke henne med. Fargene ble absolutt ikke lik på øyet som de var i boksen, og uansett hvor mye jeg tok på ble ikke fargene så tydelige som jeg ville ha dem. Så jeg skal innrømme at jeg til tider er litt skeptisk til noe av Vita-sminken. Dessuten er mye av den dyr, sammenliknet med andre gode merker man får tak i på nett.
Fluffe Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 aldri opplevd noe med isabell øyeskyggene mine.men men...
Aryia Skrevet 10. februar 2010 #8 Skrevet 10. februar 2010 Kommer sikkert til å kjøpe MAC etter hvert, bare for å se om det er så bra som alle skal ha det til Men fulle paletter tviler jeg for at det blir, hehe. Billigere øyeskygger kan være utrolig bra, har en palett fra CS som er super. Vitasminke kommer aldri til å bli bra, hvertfall ikke i mine øyne. De aller fleste merkene som selges der tester på dyr, og kvaliteten holder ikke mål for fem flate øre.
Vulpes Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 10. februar 2010 aldri opplevd noe med isabell øyeskyggene mine.men men... Men da er det jo ikke noe problem, så lenge man er fornøyd selv! Også kan det jo hende at vi har forskjellige "krav", jeg vet ikke? Jeg vil ha sterke og dype farger som virkelig synes, som man lett kan blande med flere andre farger og lage fine sotinger av osv. Men fortsatt, flere merker fra nettet blir billigere :gjeiper: Bestiller du 5 NYX-skygger fra CherryCulture får du dem til ca 32 per stk totalt, bestiller du 10 får du dem til 27 per stk! Kommer sikkert til å kjøpe MAC etter hvert, bare for å se om det er så bra som alle skal ha det til Men fulle paletter tviler jeg for at det blir, hehe. Billigere øyeskygger kan være utrolig bra, har en palett fra CS som er super. Vitasminke kommer aldri til å bli bra, hvertfall ikke i mine øyne. De aller fleste merkene som selges der tester på dyr, og kvaliteten holder ikke mål for fem flate øre. Haha ja, man blir jo nysgjerrig.
Fluffe Skrevet 10. februar 2010 #10 Skrevet 10. februar 2010 (endret) tråden minnet meg på at jeg må kjøpe meg de øyeskyggene som finnes i mouse. mine ble stjålet og de holdt i to dager like bra...ikke spør hvorfor jeg hadde på meg det i to dager:P Endret 10. februar 2010 av estella87
mooia Skrevet 10. februar 2010 #11 Skrevet 10. februar 2010 Jeg bruker id bare minerales sminke og har aldri vært så fornøyd med sminke før. den ser naturlig ut og er veldig god for huden. Jeg fant fargen og det jeg trengte i et parfymeri, så gikk jeg inn på www.blivakker.no og bestilte, det er mye billigere å bestille derfra.
Vulpes Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #12 Skrevet 10. februar 2010 tråden minnet meg på at jeg må kjøpe meg de øyeskyggene som finnes i mouse. mine ble stjålet og de holdt i to dager like bra...ikke spør hvorfor jeg hadde på meg det i to dager:P Mouse?? Hva er det? Jeg bruker id bare minerales sminke og har aldri vært så fornøyd med sminke før. den ser naturlig ut og er veldig god for huden. Jeg fant fargen og det jeg trengte i et parfymeri, så gikk jeg inn på www.blivakker.no og bestilte, det er mye billigere å bestille derfra. Synes ikke det er så billig jeg... ID foundation får man på FeelUnique i 9 gram til ca 174 NOK. Mens Everyday Minerals får man i 8 gram (tror jeg) til 92 NOK :gjeiper: Vet forresten at mange er misfornøyde med ID foundation fordi den kan gjøre huden blank og uren, og flere reagerer på den. Men er du fornøyd er jo det det som teller for din del! Ville bare påpeke det.
Fluffe Skrevet 10. februar 2010 #13 Skrevet 10. februar 2010 manglet en s er denne i øyeskygge versjonen http://www.maybelline.com/Product/Face/Blu...ousse-blush.htm
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #14 Skrevet 10. februar 2010 Jeg synes dyre merker kan være verdt prisen. Jeg har noen billige merker og noen dyre. Ta for eksempel øyenskygger, har hatt noen billigmerker her, som forandrer farve utover dagen, blir blasse å ligger ikke pent på. Har noen fra Mac og Chanel, spesielt Chanel sine sitter fint på utover dagen, blender seg fint, ja det er bare fantastiske, godt pigmenterte så du trenger ikke å bruke mye. Der har du en ting, du får ting som varer lenge i dyre merker. Jeg kjøpte samtidig som min venninde en bronzer, jeg en fra Guerlain, hun en fra Loreal, dette var i sommer. Vi har begge brukt våre stort sett hver dag. Min som er fra Guerlain, kan du så vidt se er brukt, hennes fra Loreal er nådd bunnen, å er snart tom. Der har du også noe, jeg synes dyrere merker varer kjempelenge. Så hvem som fikk mest for pengene var kansje jeg i lengden. Man kan kjøpe på nett, da blir det billigere.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #16 Skrevet 10. februar 2010 Id sine øyenskygger er bra, id skal visst også ha en øyenskyggeprimer som er bra. Kjøper man en id skygge, så har man øyenskygge forever, visst man ikke søler de ut da. Id kan man kjøpe ganske så billig på nett, mange fine farver har de virkelig.
Vulpes Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #17 Skrevet 10. februar 2010 Jeg synes dyre merker kan være verdt prisen. Jeg har noen billige merker og noen dyre. Ta for eksempel øyenskygger, har hatt noen billigmerker her, som forandrer farve utover dagen, blir blasse å ligger ikke pent på. Har noen fra Mac og Chanel, spesielt Chanel sine sitter fint på utover dagen, blender seg fint, ja det er bare fantastiske, godt pigmenterte så du trenger ikke å bruke mye. Der har du en ting, du får ting som varer lenge i dyre merker. Jeg kjøpte samtidig som min venninde en bronzer, jeg en fra Guerlain, hun en fra Loreal, dette var i sommer. Vi har begge brukt våre stort sett hver dag. Min som er fra Guerlain, kan du så vidt se er brukt, hennes fra Loreal er nådd bunnen, å er snart tom. Der har du også noe, jeg synes dyrere merker varer kjempelenge. Så hvem som fikk mest for pengene var kansje jeg i lengden. Man kan kjøpe på nett, da blir det billigere. Hvilke øyenskyggemerker er det du ikke har vært fornøyd med? For jeg snakker egentlig ikke om merker som L'Oreal, Maybelline osv. Har ikke likt så mye fra dem jeg heller. Snakker mer om merker man får via nettet, litt "fremmede" merker.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #18 Skrevet 10. februar 2010 Jeg snakker om merker som H&M, Isadora osv, men lenge siden jeg har hatt noen slike. Har sett at Cubus har et ganske billig merke som heter Makeup Factory, var noen fine øenskygger og blusher der. Har lyst til å prøve en quad med skygger, var så fine farver. Men jeg synes man kan få mye fint på nett, til en god pris.
Vulpes Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #19 Skrevet 10. februar 2010 Enn øyeskyggene til ID, er de noe bra? Har aldri prøvd øyenskyggene derifra. Men om de er noe ála Everyday Minerals sine, så er jo EM mye billigere i hvert fall. Og jeg har vært fornøyd med dem! Utenom alt pulversølet :gjeiper: Du kan titte i bloggen om du vil se øyenskyggene på, har lagt ut noen sminkebilder.
Vulpes Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #20 Skrevet 10. februar 2010 Jeg snakker om merker som H&M, Isadora osv, men lenge siden jeg har hatt noen slike. Har sett at Cubus har et ganske billig merke som heter Makeup Factory, var noen fine øenskygger og blusher der. Har lyst til å prøve en quad med skygger, var så fine farver. Men jeg synes man kan få mye fint på nett, til en god pris. Make Up Factory har jeg en øyenskygge fra, en lysegrønn en med shimmer. Den blir nesten usynlig på, utenom shimmeret da, også søler den når man tar den på, og den har knust inni boksen :gjeiper: Men kan hende at merket har mye annet som er supert!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå