Gå til innhold

Tips til god, lettvint mat noen?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Skal ha en innekveld med leiefilm og alt som hører med ikveld ,med kjæresten min ,pga det dårlige været!

Har i den anledning tenkt å koke sammen litt god mat, men er IKKE den mest erfarne på kjøkkenet, så derfor trenger jeg noen tips fra dere..

Har dere noen bra ideer til noe jeg kan lage som er enkelt og godt, som ikke trenger de mest unike ingrediensene, men som allikevel er mat med litt "piff" over

...?(ikke pizza..icon_wink.gif

Kom med det!:)

Vennlig hilsen Ella

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har vel rukket å spise nå, men her er noen tips til en annen gang:

1. Wok med kyllingfilet.

Skjær forskjellige grønnsaker i biter, eller bruk ferdig wokblandig som du finner i fryseren på butikken. Stek disse sammen med kyllingfilet i biter. Tilsett eventuelt uncel bens sweet and sour saus. Server med ris.

2. Grillet kylling, med ris og salat

3. Gresk salat. Issalat, tomat, agurk, oliven, fetaost. Med litt olivenolje som dressing.

4. Fajitas. Kjøp en pakke på butikken. Oppskriften står på baksiden. Du trenger kjøttdeig, paprika, løk, rømme, hakkede tomater og evt. avocado. Kjempegodt!

5. Pitabrød fylt med kjøttdeig (gjerne smaksatt med f. eks fajitas eller taco seasoning), issalat, tomat, agurk, ananas, mais og andre ting du liker.

6. Finnbiff. Du finner pakken med reinsdyrkav i fryseren på butikken. Oppskriften står på baksiden. Kjempegodt med fløtegratinerte poteter til.

7. Hamburger. Med tomat, løk, agurk, ketchup, hamburgerdressing, sylteagurk og tortillachips.

8. Taco

9. Biffsnadder, pommes frites/fløtegratinerte poteter og salat.

10. Liker du ikke pizza? Du kan jo variere den litt. Champinjong, mais, ananas, squash, tomat i skiver. Sausen lager du av hakkede tomater tilsatt noe krydder (evt. pizzafyll på pose, mexicana er god). Mozarella-ost på toppen og litt pesto her og der.

Smil icon_smile.gif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...