Lapetos Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Kom over denne artikkelen på nettet, og synes den var såpass interessant at jeg ville dele den http://www.orlandosentinel.com/news/local/...616,full.column
Chiyo Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 OMG! Viste de det stygget bildet og så var det ikke slik de så ut i det hele tatt? Jeg leste ikke hele, men tror jeg fikk med meg hva det handlet om. Det er jo helt latterlig. Bare fordi de skal fremstille lesbiske som noe helt annet enn normal. Dette kunne aldri skjedd i Norge.
Lapetos Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2010 Nei, jeg tror ikke det kunne skjedd i Norge jeg heller. Vår kristendom er langt mer tolerant. Når det er sagt: Norge har sin Fair share av religiøse mørkemenn. Bare se på Dagfinn Høybråten, f.eks... OK, det var kanskje litt drøyt, men poenget er der. Amerika sin religiøse høyreside er veldig ekstreme. Blant annet han predikanten (Husker ikke hva han heter nå...) som mener at Haiti selv er skyld i jordskjelvet, pga at de inngikk en pakt med djevelen for å slippe unna Fransk styre og bli selvstendig. Wow... Vi kan jo "skryte" på oss pastor Hans Bratterud...
Chiyo Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 Jeg bodde selv i USA og der deles Kristendommen inn i mange grupper. Baptisk, Methodist osv. Noen menigheter går så langt at de ikke spiller musikk (bare synger salmer), de spiller ikke kort (strengt forbudt!) og de danser ikke (fordi det er stående sex). Jo vi har kanskje noen ekstreme kristne her i Norge, men jeg tror ikke de ville gjort noe så urettferdig. Dette er kjempe dårlig gjort og urettferdig spill. De lyver. Kristne skal ikke lyve. Ikke i en rettsak i alle fall.
Lapetos Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2010 Joda, jeg er klar over at man ikke skal generalisere og si at alle kristne er intolerante. Og det gjør jeg jo heldigvis ikke. Jeg har fremdeles til gode å møte på noen som er personlig kristne som jeg synes er altfor intolerante. (I real life. På nettet støter jeg på dem støtt og stadig, ser det ut som.) Jeg har møtt mange nordmenn som er personlig kristne, men synes homofile skal få gifte seg, adoptere, etc. Både av yngre og eldre folk. Så all ære til dem Jeg har fått en viss avsmak for organisert religion pga. hva enkelte religiøse mennesker gjør, og dette liker jeg ikke ved meg selv. Så jeg jobber med å endre på det Er klar over at USA har mange, mange, mange forskjellige typer kristendom - men det er med dem, som med alt annet - det er bare de mest ekstreme som dukker opp i media.
Chiyo Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 Jo. Men det er sannt at kristendommen er på et helt annet nivå enn her i Norge. Jeg ble selv tvunget med i kirken av en super kjerring jeg bodde hos. Jeg var 17 og hun trua med straff om jeg ikke ble med. De andre der syns ikke det var riktig fordi jeg ikke var hennes barn, men innrømte selv at hvis det ikke var for foreldrene dems så hadde ikke de gått i kirken heller. Her i Norge godtar vi at noen tror og noen tror ikke. Homofili er vel kanskje ikke helt godtatt i det kristne miljø ennå, men vi sliter ikke med noe gay-bashing her i landet tror jeg. Jeg tror ikke norske religiøse ville gått så langt å lyve i en rettsak fordi de nektet et lesbisk par å få adoptere.
Lapetos Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 8. februar 2010 Det hørtes noe ekstremt ut ja... Jeg tør å sammenligne det med hjernevasking, selv om det kanskje blir en litt ekstrem sammenligning. Jeg tror ikke homo-hetsen er så sterk i Norge som den er i USA, nei. Og når den skjer, skjer det ofte i lukkede miljøer. Det er ikke så mange som går offentlig. Og det er et bra tegn. Vi har jo homofile prester, tilogmed.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå