fru sp Skrevet 8. februar 2010 #1 Skrevet 8. februar 2010 Guri, nå har dagene her hjemme gått i ett, ikke fått mye tid å tenke på bryllup. Jeg har innbydelsene hjemme, de er lagt i konvolutter, men ikke skrevet på navn og adresser enda. Så kom jeg på at svardatoen er jo 20.mars, så jeg begynner kanskje å få dårlig tid? vi blir 80 stk. i bryllupet, mange vet jo de er bedt... Bør jeg raska på?
Wildy Skrevet 8. februar 2010 #2 Skrevet 8. februar 2010 Personlig synes jeg det er greit å få innbydelse med ikke alt for lang svarfrist; siden jeg har både teflonhjerne og gullfiskhukommelse..... Om jeg har en uke på meg må jeg rimelig kjapt finne ut om jeg får det til eller ikke. Har jeg to måneder på meg går hele greia i glemmeboka.....
lilleGrethe Skrevet 8. februar 2010 #3 Skrevet 8. februar 2010 Send de ut så fort som mulig. Det tar jo gjerne en uke med posten nå om dagen, så det er jo greit om folk har litt tid på seg.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2010 #4 Skrevet 8. februar 2010 Sender du invitasjonene denne uken er det jo fem uker til svarfristen går ut. Det burde være nok for de fleste. Personlig synes jeg svarfrister på 2-3 måneder, som mange tydeligvis opererer med, er en uting da det har lett for å gå i glemmeboka. A-brev skal komme fram på 1-2 virkedager hvis det er postet før fristen på ditt postkontor. B-post tar 3-5 virkedager. (Gjelder i Norge. Tar noen flere dager innad i Europa.)
Christal Skrevet 8. februar 2010 #5 Skrevet 8. februar 2010 Vi har heller ikke sendt ut ennå, men vi har svarfrist 1. mai.. her tikker det inn mld daglig om NÅR vi skal sende dem ut syns folk er veldig utålmodige! Alle vet jo dato og hvor det skal være.. Trodde ikke det var vanlig men SÅ lang svarfrist.. Så jeg får vel bare sende dem ut denne uka (De er helt ferdige, mangler kun frimerker) ..
LindaM Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 Tror ikke det er noe krise. Send dem ut i løpet av uka! Enig i at for lange svarfrister fører til glemsel, og da må man mase om svar. Vi har svarfrist 1. april, og leverte ut de fleste i går. Vi leverer personlig siden alle bor i Oslo (Og fordi jeg hadde en knakende god idè om hvordan innbydelsene skulle være! Og de egnet seg ikke for sending)
hvitstil Skrevet 8. februar 2010 #7 Skrevet 8. februar 2010 syns du har akkurat passe med tid. Vi har sendt ut tidlig (les: nå med svarfrist 1 mai) siden vi gifter oss i fellesferien og ønsker at flest mulig skal komme, litt redd flere ville booke sommerferie før vi fikk sendt innbydelsene. Desuten trenger mange hotell og da er det greit å bestille i god tid, sommerferien igjen, hihi Men ideelt ville vært kortere svarfrist for både dem og oss. Samtidig tror jeg at hvis de får innbydelsen og vil dele dagen sammen med oss, da glemmer de den ikke. Lykketil videre )
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2010 #8 Skrevet 8. februar 2010 Ikke stress Om de fleste vet om datoen allerede kommer ikke invitasjonen som en overraskelse - sålenge dere har nok tid til å planlegge ferdig etter svarfristen! Lykke til!
InaMina Skrevet 9. februar 2010 #9 Skrevet 9. februar 2010 Vi har svarfrist 30.mars, og vi sendte ut i uke 3, det var ganske tidlig, men vi har så utrolig mange tilreisende, så greit for dem å planlegge litt.
Sunshine Skrevet 9. februar 2010 #10 Skrevet 9. februar 2010 Vi har samme svarfrist og venter med vilje til neste uke. For lang svarfrist synes jeg er en uting.
hegejenta30 Skrevet 10. februar 2010 #11 Skrevet 10. februar 2010 Vi sendte invitasjonene i dag, med svarfrist 1.april. ca halv annen måned bør gå bra, med tanke på svarfrist. Regner med all slekt ringer i løpet av den første uka etter at invitasjonene er sendt ut - da de er de som er mest ivrig i å komme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå