Gå til innhold

Alanya

Anbefalte innlegg

Gjest amalieli
Skrevet

Hei :) Vi reiser til Alanya i juni og skal bo på Cleopatra golden beach. Noen som har erfaringer derifra? Reisetips, noe vi MÅ oppleve/gjøre? :) Har ikke vært der før, og kun vært i syden en gang - så GLEDER MEG :D:D

Håper noen gidder å svare :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Hei :) Vi reiser til Alanya i juni og skal bo på Cleopatra golden beach. Noen som har erfaringer derifra? Reisetips, noe vi MÅ oppleve/gjøre? :) Har ikke vært der før, og kun vært i syden en gang - så GLEDER MEG :D:D

Ikke gjør som meg å bli forelsket iførste tyrker som du har sex med.

Er jo så mange kjekke, så prøv fler før du beholder en for resten av ferien. :fnise:

Hilsen Tone

Gled deg :gjeiper:

Gjest Gjest_Tone
Skrevet

Hvis du møter en kjekk ung man på 25 år som heter Fevzi, jobber som bartender på Zaphahn diskoteket.

Så hils han ifra Tone, han burde huske meg :fnise:

Gjest amalieli
Skrevet

Hehehehe, skal dit med kjæresten, så blir nok ikke sex med noen av tyrkerne der nede :P

Noen andre tips? ;)

Skrevet
Hvis du møter en kjekk ung man på 25 år som heter Fevzi, jobber som bartender på Zaphahn diskoteket.

Så hils han ifra Tone, han burde huske meg :fnise:

Han husker deg garantert ikke.

Skrevet

Borgen i Alanya er veldig fin da :) Vi fikk et tilbud på stranden om gratis skyss opp til borgen i mot at vi spiste på restauranten deres etterpå :)

Det går an å gå opp dit også, men det kan være ganske langt!

Gjest Gjest_Miamore83_*
Skrevet

Hei! :) Gled deg til Alanya, det er en kjempeplass! Masse shopping, god mat og stort sett trivelige folk. Dog, pass godt på verdisaker på kveldstid..

Har selv vært i Alanya 6ganger nå, og bodd på Villa Sonata, like ved veien opp til borgen. Ja, ta dere en taxitur til toppen av borgen og spis en bedre middag der på kveldstid, prai en taxi og dra til DimCay, iskaldt smeltavann fra fjellene hvor man bader og slapper av med en dag delvis i skyggen. Ellers, kos dere med vannsport på strendene, og kan også anbefale en dags båttur på litt sightseeing, inkl mat og lokale drikkevarer. (Bare husk å be om å bli hentet på hotellet tidlig, og stå først i køen ombord i båten, så får dere liggeplass frampå og kan nyte både solen og utsikten til det fulle hele dagen :)

QueensGarden er en morsom bar midt i sentrum (på andre siden av borgen fra Kleopatrastranden, 10min å gå) hvor der er liv både på dagtid og kveldstid :)

Ha en fin tur!

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_Lena_*
Skrevet

hei

Er en vennine gjeng på 6-7 stykker som vurderer å bestille oss tur til alanya, med hotellet Cleopatra golden beach.

Hvordan var dette hotellet?

Kan du anbefale de?

Gjest Emma Nathalie
Skrevet

Alanya er fantastisk! Har reist mange steder, men dette er det dessidert BESTE stedet jeg har vært på. Skal tilbake dit i sommer :) Hotellet du nevnte har jeg kjennskap til, et kjempeflott hotell med et hyggelig personale.

Restauranter/Barer jeg anbefaler å besøke er Queens Garden - helt herlig mat! Her underholder personalet med show på kvelden! Veldig morsomt :) Robin Hood er et utested som ligger nesten nede ved havna i sentrum, et 3 etasjers diskotek, helt herlig!

Har ikke opplevd noe negativt med Alanya jeg. De som driver butikkene kan være pågående og vil ha deg inn i butikken for handel, men slik er det overalt. Synes det var værre i Hellas enn det har vært i alanya.

GLED DEG!

Gjest Silvermist
Skrevet

Jeg skal også til Alanya beg. av mai.

Er det noe man "må" få med seg når man er der, evt. utflukter som er bra?

Har kun vært i Istanbul en gang, så lite kjent med tyrkia.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg anbefaler å holde øynene oppe etter vennlige drosjemenn (gul taxi) som kan godt engelsk. De arrangerer en slik dagstur opp i fjellene. Virkelig en opplevelse, der får du se mer av kulturen og ikke bare nordmenn på tur :)

Gjest Katee
Skrevet

Anbefaler absolutt en dagstur til havs! Grillet lunsj, avkjølende bad og de som arrangerer er flinke til å underholde uten at det blir for mye.

Borgen er også fin. Og så klart: shoppingen er bra! :)

Gjest Silvermist
Skrevet

Takk for tips, Gjest og Alyah!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...