Gjest TS utlogget Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Jeg har hatt en forferdelig vond barndom. Og jeg vil gjerne ha en tatovering som "symboliserer" at jeg kom meg hel ut av dette, at jeg har blitt sterkere og at det har gjort meg til den jeg er den dag idag. Men jeg aner ikke hva som muligens kan "symbolisere" dette. Det er så forferdelig mange tatoveringer der ute at det er umulig å finne noe. Jeg har heller ingenting som minner meg om den vonde barndommen min, et symbol eller ting.. Det skal være en liten tatovering, og jeg skal ha den et sted jeg kans skjule den. Noen som har forslag? Bilder, eller linker til sider som ikke inneholder tusenvis av tatoveringer? Eller som har tatt lignende tatovering selv, som vil legge ut bilde av sin?
Gjest Iah Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Du kjenner ingen som kjenner deg og historien som kunne ha tegnet den for deg? Eventuelt tegnet den selv?
Gjest Månestøv Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Hva med en løvetann? Løvetannbarn er jo et utrykk for barn som har kommet seg gjennom vanskelige oppvekstforhold, fordi løvetannen greier å vokse seg gjennom asfalten.
Gjest TS Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Takk for raske svar Løvetann, ja det kan jo faktisk bli litt stilig.. Har nok ingen som kan tegne for meg, og kan hvertfall ikke tegne selv.. Er så vannskelig. Jeg må ikke tatovere en ting som betyr mye for meg, men vil tatovere noe som minner meg på at jeg har vært sterk, og kommet meg igjenom det.. Føniks har "alle" og den er vel om gjenfødsel og et liv etter døden?
Gjest TS Skrevet 9. februar 2010 #6 Skrevet 9. februar 2010 noen fler? Hvis det er noe til hjelp, så er det alkohol og vold fra far inn i bildet, pluss en voldtekt når jeg var ungdom som jeg også vil symbolisere.
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 Jeg synes også at forslaget om en løvetann er det beste. En fønix er så vanlig og oppbrukt, ikke minst på grunn av LA Ink. Symbolverdien er også bedre med en løvetann synes jeg; den passer bedre på den situasjonen du beskriver. En nydelig, solgul blomst som har klart å bryte seg gjennom den grå asfalten høres perfekt ut
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #8 Skrevet 9. februar 2010 Kanskje flere bomster? En stilk for hver vonde ting ut av en stor, eller små blomster vedsiden av den større, som er visne for å symbolisere det vonde. Også en kjempe fin strålende en i fokus som symboliserer nuet.
Gjest Elfrida Skrevet 9. februar 2010 #9 Skrevet 9. februar 2010 Hva med noe a la http://3.bp.blogspot.com/_2XdHsT_QseQ/Svej...attoo%25203.jpg
Gjest TS Skrevet 9. februar 2010 #10 Skrevet 9. februar 2010 Hva med noe a la http://3.bp.blogspot.com/_2XdHsT_QseQ/Svej...attoo%25203.jpg Ja, den var litt stilig, men føler at det blir litt stort.. Vil ha noe lite noe, og tar jeg noe slikt lignende lite, så kommer det til å bli vannskelig å se hva det er.. :klø:
Gjest Elfrida Skrevet 9. februar 2010 #11 Skrevet 9. februar 2010 Det er uendeligheter med ideer på nettet, hvis man trenger litt inspirasjon. http://www.rememberdave.net/blog_wp/wp-con...at_tattoo_1.jpg Ellers kan jo f.eks. en sommerfugl også symbolisere nytt liv/utvikling etc. På den annen side er det ikke akkurat et uvanlig tatoveringsmotiv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå