Gå til innhold

hjelp meg å gå ned i vekt :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater å trene, skal til syden om en måned, og vil gjerne ha MANGE tips om hvordan gå ned i vekt, om jeg må trene; lå gå. Men vil felst ikke trene så mye, fordi jeg ikke liker å trene og har dårlig tid.

Jeg veier rundt 66 kg og vil ha så flat mage så mulig. Noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle burde trene, enten de vil ned i vekt eller ei. Kroppene våre er skapt for bevegelse, og forfaller og blir syke dersom de ikke får det... :riste:

Siden du allerede er ganske slank vil du forøvrig ikke kunne klare å miste så mye fett på kun én måned. Men en streng atkins-kur (dvs kun fett og proteiner) er nok det som vil være mest effektivt. I hvertfall dersom det er FETT du vil miste, og ikke muskler og vann...

Men vær forberedt: Uansett hva slags kur du velger vil du rase rett opp i vekt igjen når (hvis) du går tilbake til dine vanlige kostholdsvaner.

Skrevet

Å gå til ekstremer som å anbefale Atkins-kurer er dumt og aldri anbefalt.

At du ikke vil trene og bevege deg, er noe du bør jobbe med. For jeg regner med at du ikke er 88 år og likevel bare skal henge litt rundt gåstolen de neste par åra. Og livet håper jeg har mer å by på for deg enn bare en sydentur om noen måneder. Så, gjør litt av begge deler; spis sunnere og beveg deg mer. Det tjener du og kroppen din så uendelig mye på, og det skal være litt hardt arbeid. Uten det så hadde ikke mennesker satt pris på genistreken vi går rundt i kvar dag (ikke at vi gjør det nok idag men.....). Så egoistiske og late er vi.

Spis fem om dagen og mer av f&g, spis masse fisk, kvitt kjøtt, og så rødt kjøtt et par ganger i uka. Begrens inntak av fint kveitemjøl (fint brød, boller, pizza), fin pasta, kvit rus og sukkerprodukter, samt chips og godis, til helgene og utskeielser. Bruk masse grønnsaker i mta, og spis brun ris, fullkornspasta, helkorn, grove brød, rug, nøtter, frø, tørka frukt, linser, bønner osv.

Nyt maten, nyt at du er frisk og tenk helse, ikke vekt. Du har penger, helse og tid til å dra på sydenferie. Ta vare på det. Og kast badevekta.

Skrevet
Nyt maten, nyt at du er frisk og tenk helse, ikke vekt. Du har penger, helse og tid til å dra på sydenferie. Ta vare på det. Og kast badevekta.

Meget fornuftig innlegg Bergans!! Spesielt denne siste setningen! :enig:

Liker dine gode tips og innlegg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...