Snop Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Da har jeg bestemt meg for å få hjelp av en advokat i kampen mot NAV. Men jeg har overhodet ingen peiling på dette med advokater, jeg må finne en god en i Stavanger men det er jo et mylder av dem. Er det vanlige å bare velge en tilfeldig og håpe på det beste?
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Da har jeg bestemt meg for å få hjelp av en advokat i kampen mot NAV. Men jeg har overhodet ingen peiling på dette med advokater, jeg må finne en god en i Stavanger men det er jo et mylder av dem. Er det vanlige å bare velge en tilfeldig og håpe på det beste? Det kommer vel an på hvor mye penger du har til disposisjon, husk at en advokat tar rimelig stive timepriser... Nå vet jeg ikke hva du trenger hjelp til, men dersom det er arbeidsrelatert, kan du ikke undersøke om fagforeningen din (om du er organisert) tilbyr advokatbistand?
Snop Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2010 Det kommer vel an på hvor mye penger du har til disposisjon, husk at en advokat tar rimelig stive timepriser... Nå vet jeg ikke hva du trenger hjelp til, men dersom det er arbeidsrelatert, kan du ikke undersøke om fagforeningen din (om du er organisert) tilbyr advokatbistand? Timeprisen er ikke det viktigste, da jeg har foreldre som støtter meg for å ordne opp i denne saken. Saken gjelder trygd/NAV. Har googlet alle mulige kombinasjoner uten å finne ut hvem i området som føles mest aktuelle.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Timeprisen er ikke det viktigste, da jeg har foreldre som støtter meg for å ordne opp i denne saken. Saken gjelder trygd/NAV. Har googlet alle mulige kombinasjoner uten å finne ut hvem i området som føles mest aktuelle. OK:) Kanskje du finner noe her? http://www.paragrafen.no/?gid=74
karisjima Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Hvis du har en inntekt på under 246000 som enslig, har du krav på fri rettshjelp, og kan da se bort fra timesprisen til advokaten Fri rettshjelp
Bobeline Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 (endret) Her kan du også finne advokat, ved å velge spesialområde (hva en trenger hjelp til) og område. Begge valgene kan presieres videre. http://www.advokatenhjelperdeg.no/Finn_advokaten Under punktet "mer informasjon" finner du opplysnigner om hva slags type advokat det er, hvilke spesialområder advokaten har og tilleggsopplysnigner. Videre er det også linket til advokatens nettsted(er) og kontaktinformasjon. Jeg fikk 12 treff på trygd og stønader i Rogaland, Stavanger. Du har flere å velge mellom Endret 7. februar 2010 av Bobeline
Gjest gurimalla Skrevet 7. februar 2010 #7 Skrevet 7. februar 2010 Du må spørre venner og kjente om de kjenner til noen som er flinke. Jeg har selv vært i retten og møtt utrolig dårlige advokater, det er viktig å ikke ende opp med verdens dårligste advokat. Jeg kjenner ingen advokater i Stavanger som driver med trygd så jeg kan desverre ikke hjelpe deg.
Bobeline Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 Du må spørre venner og kjente om de kjenner til noen som er flinke. Jeg har selv vært i retten og møtt utrolig dårlige advokater, det er viktig å ikke ende opp med verdens dårligste advokat. Jeg kjenner ingen advokater i Stavanger som driver med trygd så jeg kan desverre ikke hjelpe deg. Ja, jungeltelegrafen er gull verdt En kan også se om det har vært trygdesaker i avisene, kanskje de nevner sakføreren...
Gjest Gjest_Mari_* Skrevet 7. februar 2010 #9 Skrevet 7. februar 2010 ProJure er dyktige! Anbefales på det varmeste
Snop Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 8. februar 2010 Oi, her var det masse nyttig info takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå