Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarte å miste harddisken min i gulvet her om dagen, og nå kommer det bare en rar lys fra den og den vil ikke koble seg til pcen. Ganske surt da jeg hadde en del bilder der, men kan vel alltids få ta i de fra venner og sånt da det er mye feriebilder fra turer med de.

Har prøvd å skru den opp, men får ikke til, trenger en spesialskrutrekker eller noe sånt. Problemet er egentlig at det er en del ting på den som jeg ikke vil at noen skal se, det er personnr, cv, masse info om meg, ganske så private bilder, dagbok og diverse. Om jeg bare skulle kaste den, og noen skulle finne tak i det jeg hadde der på en måte, vil det si at de vet absolutt alt om meg, også en del ting som jeg ikke vil at folk skal vite.

Hadde dere tatt sjansen på å bare kaste den, eller burde jeg knuse den med en hammer eller noe? Er det bare jeg som er veldig paranoid her? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke du garanti på den da, eller innbo-forsikring.

Har levert inn flere harddisker som de skal destruere og fått en ny jeg. Og hvorfor skulle du skru den opp? Har du utstyr så du kan komme deg inn på selve harddisken?

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg ville fått den destruert.

Skrevet

Takk for svar!

Har innboforsikring, men er kjempemange år siden jeg kjøpte harddisken, og den var ikke så dyr. Så problemet er egentlig bare hvordan jeg hindrer informasjonen å komme på avveie.

Hvordan får jeg destruert den?

Gjest brutal_mann
Skrevet

Tror Siba destruerer. Vet om annet firma også som destruerer, men bare for firma.

Gjest padawan
Skrevet

jeg regner med at det er en Torx skrutrekker som må brukes for å åpne den.

Skrevet

Ja det er sannyligvis torx skrutrekker du trenger.

Det er fullt mulig du kan hente ut innholdet, hvis du klarer å fiske ut selve disken og kople den direkte til en stasjonær PC.

Garanti og innboforsikring hjelper lite, man kan muligens få seg en ny disk (men egenandelen er nok mer enn hva en ny disk koster). Men hjelper jo lite til å få fatt i innholdet på disken.

Hvis du vil destrurere den så er det jo bare å knuse den i fillebiter med en hammer el., og hive den.. Utrolig usannsynlig at en som evt. fant denne i søpla ville forsøke å rekonstruere innholdet :gjeiper:

Om du ikke kaster den i søppelbøtta til CIA eller KGB ;)

Gjest Agurkolat
Skrevet

Knus den sjølv med hammer :) Så lenge du knuser sjølve HD'en til fillebiter, så er da vanskeleg og få ut noko info.

Men, hvis du ønsker å få tak i infoen, så finnes da firma som kan hjelpa deg med da :)

Gjest padawan
Skrevet

selv om en slår den i stykker med en hammer så kan en hente ut informasjon fra den. eneste mulighet for å slette den helt er å slipe bort laget på platene eller en Degausser.

Gjest Gjest_mia_*
Skrevet
selv om en slår den i stykker med en hammer så kan en hente ut informasjon fra den. eneste mulighet for å slette den helt er å slipe bort laget på platene eller en Degausser.

Det spørs om ts vil gjemme seg for CIA eller bare unngå at en tilfeldig person finner harddisken i søpla og plugger den inn i maskina si da...

Hvis sistnevnte er tilfelle burde det gå helt fint å skru opp opp dekselet på den, og gi den et par solide hammerslag sånn at platene inni ikke lenger klarer å spinne:)

Skrevet (endret)

Det er bare å skru opp og demontere selve harddisken også, så får man i tillegg et par funksjonelle, men stygge kjøleskapsmagneter. :)

Endret av Zzyzx
Gjest padawan
Skrevet
Det spørs om ts vil gjemme seg for CIA eller bare unngå at en tilfeldig person finner harddisken i søpla og plugger den inn i maskina si da...

det er helt klart et vurderingsspørsmål ja ;) men det er alt for mange som tror at det holder å slette det i windows så er det helt borte for alltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...