Gjest ts Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Når jeg sier dyre så mener jeg ikke dyrt men a animal
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Ifølge nettsiden deres er alle produktene deres egnet for vegetarianere, så tydeligvis ikke.
Lapetos Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Bodyshop er fantastisk! Både på grunn av anti-dyremishandling agendaen deres, og fordi det er den eneste plassen jeg har funnet barberskum som jeg ikke reagerer allergisk på
Gjest ts Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Ifølge nettsiden deres er alle produktene deres egnet for vegetarianere, så tydeligvis ikke. Dette tok jeg ut av hjemmesiden: Animalske ingredienser Vi vil sikre at alle våre produkter er egnet for vegetarianere, og vil bare bruke animalske ingredienser der innhøstingen av slike materialer ikke skader dyrene. Hva mener de med det jeg tok i fet skrift??
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 Når jeg sier dyre så mener jeg ikke dyrt men a animal Du hadde ikke behøvd å forklare deg dersom du hadde skrevet riktig - dyreingredienser (hva nå du mener med DET, da...)
Gjest Gjest_lille meg_* Skrevet 7. februar 2010 #7 Skrevet 7. februar 2010 Regner med at de mener at de faktisk bruker animalske ingredienser, men at dyret ikke ble drept bare pga av at Bodyshop trengte den ingrediensen. Et slakt kan jo brukes til klær (skinnet), mat (kjøtt + blod) + skjelettet kan brukes til å lage gelatin/vingummi/"skum-figurer". Og noe av det døde dyret kan også være bra for huden, og puttes derfor oppi kremer....
Gjest ts Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 Regner med at de mener at de faktisk bruker animalske ingredienser, men at dyret ikke ble drept bare pga av at Bodyshop trengte den ingrediensen. Et slakt kan jo brukes til klær (skinnet), mat (kjøtt + blod) + skjelettet kan brukes til å lage gelatin/vingummi/"skum-figurer". Og noe av det døde dyret kan også være bra for huden, og puttes derfor oppi kremer.... Da er det jo ikke egnet for vegetarianere.. Har noen noen andre gode veganske serier som man ikke trenger å bestille på nett? Nå mista jeg respekten til body shop ass
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #9 Skrevet 7. februar 2010 Da er det jo ikke egnet for vegetarianere.. Har noen noen andre gode veganske serier som man ikke trenger å bestille på nett? Nå mista jeg respekten til body shop ass Hvorfor mister du respekten når de ikke påstar at de er et vegansk selskap?
Gjest ts Skrevet 7. februar 2010 #10 Skrevet 7. februar 2010 Hvorfor mister du respekten når de ikke påstar at de er et vegansk selskap? Animalske ingredienser Vi vil sikre at alle våre produkter er egnet for vegetarianere, og vil bare bruke animalske ingredienser der innhøstingen av slike materialer ikke skader dyrene. Derfor!
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #11 Skrevet 7. februar 2010 Regner med at de mener at de faktisk bruker animalske ingredienser, men at dyret ikke ble drept bare pga av at Bodyshop trengte den ingrediensen. Et slakt kan jo brukes til klær (skinnet), mat (kjøtt + blod) + skjelettet kan brukes til å lage gelatin/vingummi/"skum-figurer". Og noe av det døde dyret kan også være bra for huden, og puttes derfor oppi kremer.... hæææ?? lages vingummi og skumfigurer av dette? æsj
Ella_Grey Skrevet 7. februar 2010 #12 Skrevet 7. februar 2010 (endret) The Body Shop bruker animalskeingredienser i noen ting, ja. De har jo produkter som inneholder honning og bivoks, det er produkt som inneholder lanolin (ullfett/voks fra sau), og produkter som inneholder gelatin. Og selv om The Body Shop er motstandere av dyretesting så er mange av ingrediensene testet på dyr. Før sto det not testet on animals på flaskene, nå står det against animal testing - som jo ikke nødvendigvis er det samme i praksis. Endret 7. februar 2010 av Ella_Grey
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #13 Skrevet 7. februar 2010 Finnes vegetabilsk lanolin også, bare så det er nevnt.
RedFox81 Skrevet 7. februar 2010 #14 Skrevet 7. februar 2010 The Body Shop har blitt kjøpt av L'Oreal i 2006, og nå er en del av L'oreal corporate, med alt det innebærer. Blant annet har Body shop mistet sin tidligere "fair trade", "all natural ingredients" og "no animal testing"-policy, men har fått mye bredere markedsføring, og nye Body Shop butikkene ble jo åpnet overalt, så og si. Jeg vil si at Body Shop-rykte har nå blitt kraftig ødelagt, l'oreal står jo ikke for de samme prinsippene som The Body shop opprinnelig sto for.
Gjest jei Skrevet 7. februar 2010 #15 Skrevet 7. februar 2010 The Body Shop har blitt kjøpt av L'Oreal i 2006, og nå er en del av L'oreal corporate, med alt det innebærer. Blant annet har Body shop mistet sin tidligere "fair trade", "all natural ingredients" og "no animal testing"-policy, men har fått mye bredere markedsføring, og nye Body Shop butikkene ble jo åpnet overalt, så og si. Jeg vil si at Body Shop-rykte har nå blitt kraftig ødelagt, l'oreal står jo ikke for de samme prinsippene som The Body shop opprinnelig sto for. Har the Body Shop noen gang vert fairtrade? De har "community trade" som er deres eget konsept. Fairtrade-merking er utdelt fra fairtrade organisasjonen. Begge konseptene har samme grunnverdier. Og de tester fortsatt ikke på dyr. Om man påstår at det å ikke teste sine ferdig produkter på dyr, men å bruke ingredienser som en gang var testet på dyr, er å være for dyretesting, så må man faktisk ungå ALL hudpleie og kosmetikk. (Utenom økologisk kanskje.) (Og vegetariansk og vegansk er ikke det samme..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå