Gå til innhold

robot

Gjest Gjest_gjest_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei.

Sex roboter. hvor lenge til er det dem kommer?

ville kanskje ikke dette vært løsningen på alt av prostitusjon

hvis man kan lage en robot kvinne som kan yte like godt som en virkelig kvinne eller en mannlig robot. vi mennesker prøver hele tiden å lage ting som gjør alt mye lettere.

vi ser jo hele tiden at noen prøver å lage noe som ligner som for eks denne : http://www.youtube.com/watch?v=cbx76p0GW34

Men den er jo bare dum. tror ikke den vil selge så bra.

jeg lurer på hva som vil skje i samfunnet hvis dette kommer + blir godtatt.

Hva tror dere?

Med dette vil vi trenger samliv osv er da kanskje venner det eneste vi trenger?

Nå mener jeg fullt fungerende roboter.

Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg tror vi først vil få kontroll på kjemien i menneskets kropp slik at vi slutter å føle abstrakte følelser. Vi vil klare å fjerne behovet for kroppskontakt o.l. Da vil sex-roboter ikke lenger ha noen misjon.

Skrevet
Jeg tror vi først vil få kontroll på kjemien i menneskets kropp slik at vi slutter å føle abstrakte følelser. Vi vil klare å fjerne behovet for kroppskontakt o.l. Da vil sex-roboter ikke lenger ha noen misjon.

ikke helt enig der. sex roboter er ikke mer en 50 +- år unna.

Å få kontroll over kjemien i oss vil ta litt lengere tid.

Skrevet

Skal vi få kontroll over og fjerne abstrakte følelser, ja da tror jeg ikke vi har så mye mer å leve for i grunn.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Skal vi få kontroll over og fjerne abstrakte følelser, ja da tror jeg ikke vi har så mye mer å leve for i grunn.

Jo, det er da vi kan leve.Da får vi bukt med depresjoner, selvmord og masse annet dritt. Da kan vi fokuserer på å utvikle os til smartere og mer effektive organismer. Vi kan få på plass rasjonalitet i våre avgjørelser. I sum tror jeg verden vil bli et mye bedre sted å leve.

Skrevet
Jo, det er da vi kan leve.Da får vi bukt med depresjoner, selvmord og masse annet dritt. Da kan vi fokuserer på å utvikle os til smartere og mer effektive organismer. Vi kan få på plass rasjonalitet i våre avgjørelser. I sum tror jeg verden vil bli et mye bedre sted å leve.

For min del hadde det vært lite vits å leve hvis jeg ikke var i stand til å føle glede, lykke og kjærlighet, engasjement og lidenskap.

Gjest brutal_mann
Skrevet
For min del hadde det vært lite vits å leve hvis jeg ikke var i stand til å føle glede, lykke og kjærlighet, engasjement og lidenskap.

Vel. Det vil nok bli dosert ut i passende doser ved passende anledninger. Om det skulle være behov for det. Men så lenge en ikke føler så har en heller ingen problemer. Slik sett vil det å kunne fjerne følelser, men å beholde rasjonalitet, være rett og slett genialt.

Om vi aldri noen som helst gang hør følt kjærlighet og lidenskap, hva så? En har heller aldri opplevd noe virkelig vondt. Og hva kan være så ille med det?

Skrevet

Sex roboter vil være et nyttig verktøy for menn som ikke får tilfredstillt sitt sexuelle behov av damen sin. Det kan være med å styrke forholdet :)

Gjest brutal_mann
Skrevet
Sex roboter vil være et nyttig verktøy for menn som ikke får tilfredstillt sitt sexuelle behov av damen sin. Det kan være med å styrke forholdet :)

Om vi heller kjemisk fjerner alle følelser og behov så alle slike utfordringer løst for alle for alltid.

Skrevet
Om vi aldri noen som helst gang hør følt kjærlighet og lidenskap, hva så? En har heller aldri opplevd noe virkelig vondt. Og hva kan være så ille med det?

Man må kjenne det vonde for å kjenne glede, et liv uten følelser vil ikke være verdt å leve. Jeg tar heller et liv med både smerte og kjærlighet enn et liv uten noen av delene.

I henhold til filosofer som descartes så ville vel ikke mennesket vært menneske engang om vi ikke hadde følelser ("sjel") - vi ville vært dyr, eller med moderne språk kanskje roboter?

Hvis du synes det høres topp ut å være comfortably numb så kan jeg foreslå lobotomi?

Selvsagt vil det komme noe a la "sexroboter", men jeg tror veien er ganske lang til AI? Isåfall vil det jo ikke erstatte en elsker med et eget hode skrudd på skuldrene. Og i hvert fall ikke en romantisk partner.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Man må kjenne det vonde for å kjenne glede, et liv uten følelser vil ikke være verdt å leve. Jeg tar heller et liv med både smerte og kjærlighet enn et liv uten noen av delene.

Jeg har levd med både smerte og glede. Om du gir meg et valg om leve mitt liv om igjen uten følelser i det heletatt så vet jeg at jeg hadde takket ja uten å tenke meg om.

Skrevet
Jeg har levd med både smerte og glede. Om du gir meg et valg om leve mitt liv om igjen uten følelser i det heletatt så vet jeg at jeg hadde takket ja uten å tenke meg om.

Deg om det.

Skrevet

Vel hva er vitsen med et forhold da.

Skrevet

Hadde du derimot tenkt deg om så hadde du kanskje valgt noe annet?

Hvis fremtidens sexroboter blir som gigolo joe (jude law) i A.I. så hadde i hvert fall jeg satt meg på bestillingslisten

Gjest brutal_mann
Skrevet
Hadde du derimot tenkt deg om så hadde du kanskje valgt noe annet?

Hvis fremtidens sexroboter blir som gigolo joe (jude law) i A.I. så hadde i hvert fall jeg satt meg på bestillingslisten

Tro meg jeg har tenkt mye på dette. Livet med følelser er ikke verdt prisen.

Skrevet
Tro meg jeg har tenkt mye på dette. Livet med følelser er ikke verdt prisen.

Men det er ihvertfall fint at du ikke ruller deg i selvmedlidenhet da...

Gjest brutal_mann
Skrevet
Men det er ihvertfall fint at du ikke ruller deg i selvmedlidenhet da...

Skal dette leses med sarkasme? :klø: Jeg gjør det inntil videre i allefall :)

Skrevet
Skal dette leses med sarkasme? :klø: Jeg gjør det inntil videre i allefall :)

10 points! :tommelopp: Men nå skal jeg snart avslutte min "kverulere med Brutal_mann"-aften. :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...