Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Det er problemet. I dag når jeg stod opp STINKET det kattepiss i hele kåken. Jeg lempa monsen ut og så etterhvert forsvant lukta. Har leita OVERALT og sendt unger under diverse møbler, inni skap og nedi ting for å se om han har pissa noen sted i natt. Men njet. Ikke noe. Ergo er det han selv som stinker. Blitt pissa ned av yngre arg konkurrent? Syk? Han ter seg ellers som han pleier; sært! Og ligger på fast plass oppå sofaryggen og dormer.
Gjest Huffsa Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Han kan ha fått urinveisinfeksjon? Akuratt som eldre mennesker så får eldre katter problemer med å holde seg også..
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Det kan være noe med urinveiene ja. Ta ham med til dyrlege. Slike sykdommer er ofte veldig smertefulle for katten, og kan også være farlige.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Jeg har observert gammelmonsen i hele dag. Han er ikke syk. Han eter som en hest, er masete som vanlig, ligger der han pleier og glor på oss med smale øyne. "Prater" som han pleier og ligger i 8 timer uten å pisse, lukte eller noe i den retning. Han er ikke slapp (eller slappere enn vanlig..) eller varm. Det lukter piss av fingrene når vi klør ham. Jeg tror rett og slett han er så gammal og tannlaus langt ned på rangstigen nå. At han blir mobba og nedpissa av nabolagets unge arge hankatter! De markerer PÅ ham! Stakkars pusen.
Gjest Gjest_mjau_* Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Han har ikke tissa på seg selv da? Katten vår er blitt 17 år og har plutselig begynt å gjøre fra seg inne, og det har aldri skjedd før. Hun er helt frisk, så dyrlegens konklusjon var rett og slett at hun var blitt litt lat med åra Vi fant løsningen med å bære hu ut når hun hadde vært veldig lenge inne, og hun tok hintet etterhvert og har sluttet
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 Nei, han lukter i pelsen OPPÅ ryggen og nakken/ørene. Jeg har sjekket understellet på ham og der ser det greit ut. Men, jeg håper han vasker seg grundig og at det "lufter" vekk, for den gutten er det ikke bare å hive i dusjen! Da må vi ha inn en fulldressa brannmann til jobben!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå