Ladylucky Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Hei! Jeg er så usikker på hvor mye jeg bør legge på vektstanga i Pulsstep.. De første gangene la jeg på de nest minste skivene, men følte at det ble for lett. Så de siste gangene har jeg gått opp ett hakk, men da vart det veeeeldig tungt i enkelte øvelser. Alikevell føler jeg at det ble mer trening med "litt slit" noen som vil uttale som om hva som er best? Målet med treningen er ikke å få store muskler , men å redusere vekten og stramme opp:)
lottomillionæren Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Du kan jo sette samen to vektstenger med ulik vekt til de forskjellige øvelsene. Det er det mange som gjør.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Du trenger ikke være redd for store muskler, det skal utrolig mye til for at kvinner får det av styrketrening. Du må nok ha mindre vekter på de mindre muskelgruppene (skuldre, armer) enn på de store (rygg og bein). Kanskje du kan spørre instruktøren om anbefalinger hvis du har trent lite styrke med stang tidligere? På mine styrketimer anbefaler de 5 kg (på hver side, altså) på de store musklene og 2,5 kg på de små for jenter som er nybegynnere. Når du har fått teken på teknikken kan du ha så mye vekter på at du nesten ikke klarer eller ikke klarer de siste repetisjonene. Jeg har forøvrig prøvd steppuls selv, men synes det ble utrolig hektisk og mye løping frem og tilbake for å hente stangen. Jeg følte at styrkedelen ikke var så bra, det ble for mye stress. Synes det gikk så fort at det må være lett å pådra seg skader hvis man har feil teknikk. For meg funker det nok bedre å trene styrke og kondisjon hver for seg. De fleste sentre har egne styrketimer hvor man gjør de samme øvelsene som på stepstyrke, men med flere i tillegg, selvsagt. Det er også artig, og man merker fort resultater!
Ladylucky Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. februar 2010 takker:) Hvor ofte kan jeg trene styrke tror du? annenhver dag? (og holde meg unna hvis jeg er støl??) Har allerede fått resultater og er blitt skikkelig bitt av basillen så vil gjerne trene 6 dager i uka, altså kun en hviledag....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå