Zianta Skrevet 16. februar 2004 Forfatter #261 Del Skrevet 16. februar 2004 :bukke: Tusen takk Vi har vært borte hele helgen. Først hos et par som vi ble kjent med på bryllupsreisen vår i sommer. De var også på bryllupsreise og de holder også på med prøverørs behandling. :D Det har ikke blitt mye GR mat i helgen. :oops: Lørdag var det entrecot med fløtegratinerte poteter og grønnsaker. Marsipan kake!!! Søndag var vi bedt på middag hos et annet venne par. Da fikk vi lammestek med poteter og grønnsaker. Og Pascal sjokolade og vanilje mousse kake!! *Nam-nam* Utrolig nok greide jeg å la være å ta mer enn et sykke. Applaus til meg selv! Hadde så dårlig samvittighet for alt jeg hadde spist i helgen, at jeg trente litt airobic hjemme. Det ble bare 20 min, men jeg følte meg hvertfall litt bedre. Før helgen fikk jeg resepten fra St. Olav. Det var resept på Pergotime. Jeg skal ta det fra 4-8 syklus dag. 2 tabletter om dagen. Er det noen som vet om jeg skal ta begge på en gang eller 1 om morgenen og 1 på ettermiddagen/kvelden? Så nå er det bare å vente på mensen. Skal ta en blodprøve 1-3 syklus dag og en blodprøve på 9-10 syklus dag. Etter mine beregninger så skulle jeg hatt mensen nå, men etter forsøket så kan det hende at den har forskøvet seg litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 16. februar 2004 #262 Del Skrevet 16. februar 2004 Kan jo ikke bare være fornuftig hele tiden heller da... Synes du er flink jeg. Så flott at dere er 2 aktive dagbokskrivere her igjen. Ensom bokstavgruppe dere har "valgt"... Litt mer action inne hos oss... Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 17. februar 2004 #263 Del Skrevet 17. februar 2004 Utskeielser gjør det lettere å være flink på hverdagene er min mening. Og uansett så er det ingen vits i å se seg tilbake - gjort er gjort! Synes du er veldig flink jeg! Det er de små seierne som teller da - som å ta mindre enn det man ellers ville ha gjort. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 17. februar 2004 Forfatter #264 Del Skrevet 17. februar 2004 Var å trente airbic i dag igjen før jeg var på GR. Har gått ned 0,6 kg til siste uke. Det går saaaakte, men det går i hvertfall rett vei. Hvorfor har de byttet ut mange av smilyene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 18. februar 2004 Forfatter #265 Del Skrevet 18. februar 2004 Da kom mensen igjen. En uke etter det jeg hadde ventet, men det er kanskje ikke så merkelig siden det er første normale syklusen etter forsøket. Akkurat som første mens etter forrige forsøk, så var det akkurat som om en boble sprakk. Følte liksom som en *pop* lyd/følelse innvendig. Og ut kommer blodet. :-? Pleier ikke å være sånn ellers. Da kan jeg dra til legen etter jobb i dag og ta blodprøve (hvis ikke jeg gjør det i morgen), så starter jeg på pergo kuren lørdag. Ny blodprøve neste onsdag eller torsdag. Håper jeg reagerer slik som det skal. Hvis ikke så vet jeg ikke hva jeg gjør. Lunch tid.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 18. februar 2004 Forfatter #266 Del Skrevet 18. februar 2004 :klø: Ringte St. Olav for å høre hvordan jeg skulle ta pergotime, men det spilte ingen rolle. Da tar jeg begge på morgenen, så slipper jeg å tenke mer på det. Jeg smakte på cottagechees i dag. Sånn med jordbærsyltetøy. Alle som slanker seg driver å spiser det. Har aldri tørt å smake på det før. Syntes det ser ut som melk som har stått for lenge og blitt klumpete. Det var ikke noe godt med jordbær heller. Ekkel konsistens Da har jeg hver fall smakt på det, og kan med hånden på hjerte si at jeg ikke liker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 18. februar 2004 Forfatter #267 Del Skrevet 18. februar 2004 Innen jeg kom meg til legekontoret så var klokken blitt 16.00. Og da hadde ikke legen muligheten til å ta blodprøven i dag. De skal stå 2 timer før de "sentrifugeres". Jeg må heller komme tilbake på fredag morgen. :D Nå skal jeg prøve å gjøre litt før mannen kommer hjem. Da blir han så imponert. :oops: Jeg hater nemlig det. Her i huset er det han som er flinkest. Snille mannen min. Jeg er kokken i hjemmet vårt da. Det går i mye GR mat nå, og han går litt ned han også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 18. februar 2004 #268 Del Skrevet 18. februar 2004 Da er du snart i gang igjen!! Såå bra!! Denne gangen skal det gå Ziantas vei!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 25. februar 2004 Forfatter #269 Del Skrevet 25. februar 2004 Har nesten ikke vært i nærheten av pc'n min (hjemme) på 1 uke. Har ikke hatt tid til å skrive noe, og på jobb har jeg hatt masse å gjøre. Har det egentlig nå også, men tar meg 5 min pause. Var på GR og veide meg igjen i går! Jeg har gått ned 1,5 kg siste uke! Endelig litt mer en noen få gram, har vært litt frustrerende at det går så utrolig sakte. For 3 år siden da jeg slanket meg sist, så gikk jeg ned fra 1-3,5 kg i uken. Hadde liksom forventet at det skulle gå like greit denne gangen, men nei! Da skal jeg hverfall greie 5 kg på dette kurset, for det er bare 200 gr igjen. Tar et kurs til og satser på at de siste 5-10 kg forsvinner da. :hjerter2: Nei, nå må jeg jobbe videre............... telefonenn ringer............ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 25. februar 2004 #270 Del Skrevet 25. februar 2004 Jeg synes du er kjempeflink. Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Skrevet 26. februar 2004 #271 Del Skrevet 26. februar 2004 Så flink du er med GR-kuren din! Det kreves litt viljestyrke for å gjennomføre noe sånt! Tusen takk for laaaaang liste med jentenavn! Jeg liker spesielt godt Amalie og Aurora (men mannen min liker ikke det siste så godt). Viktoria er også fint, men jeg er redd det blir litt for pompøst i vår familie. Juliane er også nydelig, iallfall siden vi (forhåpentligvis) får barnet i juli. Vil bare si at jeg beundrer humøret ditt og pågangsmotet til deg og mannen din i denne tøffe perioden. Jeg håper inderlig at dere lykkes neste gang, og at det snart er din tur til å velge navn på baby! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 26. februar 2004 Forfatter #272 Del Skrevet 26. februar 2004 Takk for hilsenen Eliza, håper alt står bra til med deg, den lille jenta og mannen din. Tenk at du har kommet halv veis i svangerskapet. Syntes du nettop testet positivt. :o Sliiiten.......... :oops: Jeg var å trente vekter med venninnen min i går, og i dag prøvde jeg meg på en Stram Opp time. Kjenner allerede nå at jeg kommer til å bli støl i morgen. Armene, lårene og rumpa er full av melkesyre. Var og tok den 2. blodprøven i dag. Da får jeg svar fra St. Olavs i løpet av et par uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 27. februar 2004 Forfatter #273 Del Skrevet 27. februar 2004 H E L G ! Heldig vis, syntes denne uken har vært lang. Og de siste to timene på jobben virker uendelige. Vil gå hjem nå! Er ikke blitt så støl som jeg trodde at jeg ville bli. Bare litt bak innside av lårene, men det kan jeg leve med. Hadde ikke hatt noe valg om hele kroppen var stiv heller. Skal prøve å trene en gang til dene uken enten lørdag eller søndag. GOD HELG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rannva Skrevet 27. februar 2004 #274 Del Skrevet 27. februar 2004 Hei. Takk for hilsen i dagboken min. God helg til deg også. :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 27. februar 2004 #275 Del Skrevet 27. februar 2004 Heldiggrisen som slapp unna effektiv trening uten fullstendig gangsperre GOD HELG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 29. februar 2004 #276 Del Skrevet 29. februar 2004 Heisann Ziante Koz og prate med deg nå Du er så glink med trening og slankinga du hvordan får du det til?? Trenger noen tips fra deg vet du Ikke så ofte jeg er innom i denne dagboka de så jeg tenkte det var på tide med en liten hilsen Håper blodprøvene er fine venter i spenning sammen med deg på positivt resultat HA EN FLOTT SØNDAG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 1. mars 2004 #277 Del Skrevet 1. mars 2004 Ja dette med trening uten å få gangsperr... Det høres jo deilig ut... Må innrømme at jeg fikk sjokk forrige helg over hvor dårlig form jeg egentlig er i... Må bare ta meg i nakken selv - for dette går ikke... :-? Bukker og tar av meg hatten for deg... :bukke: Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 1. mars 2004 #278 Del Skrevet 1. mars 2004 Heisann Zianta! Takk for hilsen i dagboken min! :bukke: Har ikke så mye spennende å fortelle, ville bare ønske deg en god uke! KLEM fra Hulderjenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 1. mars 2004 #279 Del Skrevet 1. mars 2004 Hei du. Jeg vil også ønske deg en god uke Og så lurer jeg på; hvilket hotell lå dere på når dere var ved St.Olavs? Fikk dere dekt overnattingen av trygdekontoret? Jeg er på "hotelljakt" nå, skjønner du *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 1. mars 2004 Forfatter #280 Del Skrevet 1. mars 2004 Takk for hilsenene! :bukke: Begge gangene da vi var i Trondheim så bodde vi på Munkvoll Rehabiliteringssenter og Pasient & Pårørende Hotell. Det er ikke et vanlig hotell, men egentlig et rehabiliteringssenter for folk som bl.a. har hatt slag ol. De har to fløyer en er rehabiliterings del og den andre delen er pasient og pårørende hotell. Toalett og dusj er på gangen. MEN - De har datarom med 6 pc'r med bredbåndlinje og 2 tv stuer (den ene med dvd spiller). Dagene kan fort bli litt lange når du venter. Tror mannen min hadde blitt gal om han ikke hadde hatt pc rommet å gå til. Og inkludert 3 måltider så koster det bare kr. 250,- pr døgn pr person. Satsene som dekkes av trygdekontoret er kr. 255,- pr person pr døgn i overnatting og kr. 148,- i diett pr person hvert døgn. Det pleier også å bo andre par der som holder på med prøverørs behandling. Veldig koselig å sitte i tv stua på kveldene og snakke med andre i samme situajon. Dersom dere ikke kjører bil dit, så går det buss hver 1/2 time som stopper rett utenfor sykehuset. Det ligger forresten på Byåsen ca. 6 km utenfor sentrum. Lykke til med hotell jakten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå