Gjest *TS* Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Noen med like erfaringer? Jeg har hatt stikkinger i magen noen dager, og vært kvalm noen dager også... IKM i dag.. Testet pos på EL tester men ikke på g tester.. Lest om mange som fåt pos el tester ved graviditet.. Noen som har erfaringer? Hatt det samme og fått pos G-test??? Håper på svar
Gjest Ellino Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Har hørt (aldri opplevd selv og kjenner ingen) at det går an å teste positivt på eltest om man er gravid. Men første som slår meg; sen el? For du mener at du har ikm, og har testet positivt på el-test nå, sant? Eller mener du at du testet positivt på el-test for et par uker siden, og nå får du ikke mensen? For el-tester kan lyve, det er ikke nødvendigvis sånn at du har el selvom testen er positiv. Må nok bare smøre deg med tålmodighet og teste om et par dager igjen...
Gjest *TS* Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 mener at jeg har ikm og pos el tester, men ikke pos g test.. jeg hadde el for to uker siden så det kan jo ikke være forsinket el.. forvirrende dette
Kosteskaft Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 (endret) Test med graviditetstest, så får du riktig svar. edit: Litt trøtt, du hadde jo testet med graviditetstest også... Prøve igjen om par dager, kanskje ikke nok hcg for grav.test? Endret 7. februar 2010 av Kosteskaft
Gjest Gjest_Ellinor_* Skrevet 8. februar 2010 #5 Skrevet 8. februar 2010 mener at jeg har ikm og pos el tester, men ikke pos g test.. jeg hadde el for to uker siden så det kan jo ikke være forsinket el.. forvirrende dette Hvordan vet du at du hadde el? el-tester lyver ofte - de viser at kroppen prøver på el, ikke nødvendigvis at det skjer...
Bestee Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 (endret) Ja, da ville jeg trodd at du rett og slett har EL nå, og at da du testet positivt for to uker siden ble det ikke noe EL. EL-tester forteller deg bare at kroppen prøver å få EL, ikke at den faktisk har det eller garantert kommer til å få det. Det er ganske greit å vite. EL-tester lyver ikke, de registrerer LH-stigning i urinen, noe som skjer når kroppen gjør seg klar for EL. Det er ikke EL-testen sin feil om kroppen ombestemmer seg og utsetter EL. Dersom det ikke blir noen EL første gang vil kroppen prøve å slippe et egg senere i syklusen i stedet, og en LH-stigning vil skje på nytt. (Ergo, positiv EL-test på nytt..) Endret 8. februar 2010 av Bestee
wahaj Skrevet 8. februar 2010 #7 Skrevet 8. februar 2010 Dagen rett før ikm fikk jeg negativ g-test, men positiv el-test. Selv om jeg har regelmessig syklus. Så dagen etter fikk jeg også positiv g-test. Så el-tester slår ut positiv når man er gravid, men hadde ikke satsa på det, før en positiv g-test.
Pupsilure Skrevet 8. februar 2010 #8 Skrevet 8. februar 2010 (endret) Jeg testet dette med positive EL tester når man er gravid, og den slo ut skikkelig! Både på meg og en gravid venninne. Teststreken ble MYE sterkere enn kontrollstreken. Vi hadde fått utslag på graviditetstester for to-seks uker siden da. Vet ikke hvordan det er så tidlig. Lykke til Endret 8. februar 2010 av Pupsi
FrkHøne Skrevet 8. februar 2010 #9 Skrevet 8. februar 2010 Jeg fikk også pos EL test i går kveld, men neg GT i dag tidlig.. Hadde IKM på Lørdag.. Jeg er og litt spent på om det er mulig at jeg bare har for lite hcg til at det vises på GT. Må vel bare smøre seg med tålmodighet tror jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå