Gjest Kravstor? Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 På torsdag er det firmatur med jobben til min mann, 3 dagers hotellferie der alt er betalt og denne gang var det med følge. Vi har sett frem til denne turen siden august i fjor. Nå har barnevakten trekt seg, og vi har ingen andre å spør... Da vi fikk beskjed at vi ikke hadde b.vakt tenkte jeg "jaja, da blir det ikke tur på oss", mens mannen svarer "da må jeg gi beskjed på jobb at det bare er meg som reiser............" Han mener at siden det er hans jobb, så skal han reise uansett, og jeg får bare være hjemme med barna Er jeg helt urimelig som har en tankegang som sier "alle eller ingen"? Jeg har sett sånn frem til denne helga, jeg har siden eldstemann ble født for 4 år siden kun hatt en eneste natt borte og hadde trengt å få komme meg bort litt og være meg selv og ikke bare mamma en helg. I de siste ukene har min mann jobbet mye overtid, så det er jeg som har hatt alt ansvaret med henting/bringing i bhg og alt annet som har vært med barna. Han har også deltatt på mange firmafester, lønningspils, kundemiddager, osv... Ikke misforstå meg - jeg elsker å være mamma og jeg forguder barna, MEN jeg hadde sett sånn frem til å litt tid til å bare være kjærester og "barnløs" Er jeg virkelig ond som, visstnok, ødelegger helga hans med å si at jeg er såra over at han bare reiser og lar meg sitte igjen med barna? Det at vi ikke har b.vakt går bare ut over meg, han reiser uansett som planlagt.. .
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Men er det ikke mulig å finne en annen barnevakt da? Jeg skjønner godt at du er skuffet.
Gjest Illiya Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Dette har jo ingenting med at du er mamma, og ikke har hatt en natt fri siden ungene var født. Det kunne du forsåvidt sikkert hatt om du ville! Dette handler om at barnevakten ikke ville passe ungene likevel, slik at du ikke kunne være med på jobbturen hans. For det er det det er....jobbturen hans. Som du KUNNE være med på om dere hadde barnevakt. Dessverre så ser ikke hans arbeidsgiver på om du har hatt barnefri de siste årene, og om du kunne trengt pause fra ammingen eller ikke, de ser på de godene de kan gi sine ansatte, og hva de selv får igjen for det. Og hva de ANSATTE får igjen av en jobbtur. Du får heller kose deg en annen helg, men unne mannen denne helga alene.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Jeg skjønner at du er skuffa. Men tror du ærlig talt at du får det så mye bedre om du sutrer deg til at han skal være hjemme og? Enten er han hjemme fordi han vil og tar avgjørelsen selv. Eller så reiser han. Alt mellom der vil ikke tale til din fordel for å si det slik. Og så planlegger du en helg for deg selv med venninner der HAN kan sitte hjemme med barna.
Shade Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Jeg synes og du skal la han dra uten å lage en stor sak av det. Det er hans jobbreise og ved å presse han til å være hjemme fordi du må vil bare føre til sur stemning. Finn heller på noe med veninner en helg så kan han ta barna og du få litt fri da
Gjest TS Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 Takk for svar. Dette er en tur som er lagt opp til at koner/menner til ansatte skal bli kjent, så han blir den eneste uten følge. Det er ingenting jobb som skal foregå på på turen, bare middager, turer og en fest på lørdagskvelden. Denne turen la jobben opp til med følge fordi de hadde en hard periode i fjor der det var ekstremt mye jobbing, og denne turen skal være en "takk" til vi som ventet hjemme.. Jeg sutrer ikke til ham, det gjør jeg her inne Men jeg har sagt at jeg er skuffa at han tar det som en selvfølge at når vi ikke har b.vakt så skal automatisk han reise og jeg bli igjen hjemme med barna - det var liksom ikke oppe til diskusjon i det hele tatt.. Jeg har faktisk ikke hatt mulighet til å være borte fra barna, for det første har vi ikke råd til å kunne reise bort en helg nå og da. Jeg har ingen venninner som bor rundt her som jeg kan overnatte hos, så mulighetene er ganske begrenset. Han har firmatur-helger 4 ganger i året+ fester + jobbreiser + sosiale kvelder, så han har muligheten til å lufte seg ganske ofte i forhold til meg..
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #7 Skrevet 7. februar 2010 Takk for svar. Dette er en tur som er lagt opp til at koner/menner til ansatte skal bli kjent, så han blir den eneste uten følge. Det er ingenting jobb som skal foregå på på turen, bare middager, turer og en fest på lørdagskvelden. Denne turen la jobben opp til med følge fordi de hadde en hard periode i fjor der det var ekstremt mye jobbing, og denne turen skal være en "takk" til vi som ventet hjemme.. Jeg sutrer ikke til ham, det gjør jeg her inne Men jeg har sagt at jeg er skuffa at han tar det som en selvfølge at når vi ikke har b.vakt så skal automatisk han reise og jeg bli igjen hjemme med barna - det var liksom ikke oppe til diskusjon i det hele tatt.. Jeg har faktisk ikke hatt mulighet til å være borte fra barna, for det første har vi ikke råd til å kunne reise bort en helg nå og da. Jeg har ingen venninner som bor rundt her som jeg kan overnatte hos, så mulighetene er ganske begrenset. Han har firmatur-helger 4 ganger i året+ fester + jobbreiser + sosiale kvelder, så han har muligheten til å lufte seg ganske ofte i forhold til meg.. Turen er en like mye takk til de som har jobber og slitt.
Cata Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 Jeg skjønner godt at du er skuffet, men som flere har sagt: det er "hans" jobbtur så han må nesten være med. Jobbturer slik jeg kjenner dem er sjelden bare kos, det er også en forpliktelse - selv det som betraktes som hovedsaklig hyggetur. Kan dere ikke prøve å få barnevakt en annen helg og reise bort sammen da? Om økonomien ikke tillater det med det samme, så får dere opprette et "spareglass" så dere samler opp penger til en hyggelig kjærestetur. Eller han tar ungene og du får en frihelg med venninner? Har du ikke venninner der du bor så får du reise bort og besøke en. Du har vel noen selv om de ikke bor i umiddelbar nærhet.
Rosalie Skrevet 7. februar 2010 #9 Skrevet 7. februar 2010 Naturligvis skal han reise på tur med jobben sin selv om du ikke kan være med.
Rosalie Skrevet 7. februar 2010 #10 Skrevet 7. februar 2010 Takk for svar. Dette er en tur som er lagt opp til at koner/menner til ansatte skal bli kjent, så han blir den eneste uten følge. Det er ingenting jobb som skal foregå på på turen, bare middager, turer og en fest på lørdagskvelden. Denne turen la jobben opp til med følge fordi de hadde en hard periode i fjor der det var ekstremt mye jobbing, og denne turen skal være en "takk" til vi som ventet hjemme.. Jeg sutrer ikke til ham, det gjør jeg her inne Men jeg har sagt at jeg er skuffa at han tar det som en selvfølge at når vi ikke har b.vakt så skal automatisk han reise og jeg bli igjen hjemme med barna - det var liksom ikke oppe til diskusjon i det hele tatt.. Jeg har faktisk ikke hatt mulighet til å være borte fra barna, for det første har vi ikke råd til å kunne reise bort en helg nå og da. Jeg har ingen venninner som bor rundt her som jeg kan overnatte hos, så mulighetene er ganske begrenset. Han har firmatur-helger 4 ganger i året+ fester + jobbreiser + sosiale kvelder, så han har muligheten til å lufte seg ganske ofte i forhold til meg.. Men herregud, det er faktisk han som er påspandert tur med jobben sin, og så kan han denne gangen få ta med seg følge. Du hadde jo ikke vært invitert på denne turen i det hele tatt dersom du ikke var sammen med mannen din. Så ja - i denne situasjonen er det en selvfølge at han drar når kun en av dere kan være med. For øvrig er det ikke en påskjønnelse på dere som satt mye hjemme når ektefeller jobbet overtid. Men en påskjønnelse på de som jobbet mye overtid i stedet for å tilbringe tid med familiene sine. Så fikk man ta med følge som en ekstrabonus.
LineGourmet Skrevet 7. februar 2010 #11 Skrevet 7. februar 2010 Om dere ikke finner en annen barnevakt - kan du ikke ta med barnet da? Det blir jo ikke helt det samme, men bedre enn ingen tur? Hvis ikke så må jo han dra alene da..
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #12 Skrevet 7. februar 2010 Turen er en like mye takk til de som har jobber og slitt. For øvrig er det ikke en påskjønnelse på dere som satt mye hjemme når ektefeller jobbet overtid. Men en påskjønnelse på de som jobbet mye overtid i stedet for å tilbringe tid med familiene sine. Så fikk man ta med følge som en ekstrabonus. Hvorfor sier dere dette? Det finnes mange arbeidsgivere som er takknemlige for at partner i perioder godtar å ta på seg en større del av arbeidsoppgavene i hjemmet, så arbeidstakeren kan yte en ekstra innsats på jobb i den perioden. Og noen av disse arbeidsgiverne arrangerer også en "takk" til ektefellene etter slike tøffe perioder. At dere protesterer på at det er slik i trådstarters tilfelle, er det samme som å protestere hvis hun sier at hun har blå øyne! "Nei, det har du ikke"... Trådstarter vet best hvorfor denne turen ble satt i stand, og det er arrogant av dere å nekte på det, og si at dere vet bakgrunnen for turen bedre enn henne.
Rosalie Skrevet 7. februar 2010 #13 Skrevet 7. februar 2010 Fordi vi jobber i den type bedrifter selv..?
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #14 Skrevet 7. februar 2010 Fordi vi jobber i den type bedrifter selv..? Og hvilken type bedrift er det? Jeg kan ikke se at trådstarter har sagt noe om hvilken bedrift mannen hennes jobber i. Jeg har i alle fall fått både takketelefon og takkebrev fra mannens arbeidsgiver i perioder der det har vært veldig hektisk. Og jeg har også vært på turer og restaurantbesøk som var en takk til oss hjemme, for at vi gjorde det mulig for ektefellene våre å stille ekstra opp for arbeidsgiver.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #15 Skrevet 7. februar 2010 Du er bedt med som følge. Hadde det ikke vært for mannen din hadde du ikke vært bedt. Hadde arbeidsgiver vært så takknemlig til dere som "sitter" hjemme og har alt ekstraarbeidet der, så hadde de vel bedt dere da, så kunne de som jobber i bedriften blitt hjemme. Nei vent, siden det er pga dere det er tur, så kan mannen din bli hjemme, så drar du på tur.
Gjest huh Skrevet 7. februar 2010 #16 Skrevet 7. februar 2010 Du er bedt med som følge. Hadde det ikke vært for mannen din hadde du ikke vært bedt. Hadde arbeidsgiver vært så takknemlig til dere som "sitter" hjemme og har alt ekstraarbeidet der, så hadde de vel bedt dere da, så kunne de som jobber i bedriften blitt hjemme. Nei vent, siden det er pga dere det er tur, så kan mannen din bli hjemme, så drar du på tur. Jeg skal ikke uttale meg om hva som er intensjonen med turen fra din manns side. Jeg forstår veldig godt at du er skuffet, men det er ganske naturlig at din mann darar uten deg når barnevakten trakk seg. På den andre siden, hadde jeg vært mannen din, ville jeg passet på at du fikk i det kminste en kosekveld med venninner eller noe vekk fra barn.
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 7. februar 2010 #17 Skrevet 7. februar 2010 Jeg mener at det er helt naturlig at han drar. Men er det virkelig helt umulig å få noen andre til å passe barna deres? Har dere absolutt ingen familie eller venner?
Britt Banditt Skrevet 7. februar 2010 #18 Skrevet 7. februar 2010 Hva mener du da? At du skulle dratt alene på hans jobbtur, eller at han skulle blitt hjemme han også sånn at ingen fikk dra..?
Gjest gele Skrevet 7. februar 2010 #19 Skrevet 7. februar 2010 Og hvilken type bedrift er det? Jeg kan ikke se at trådstarter har sagt noe om hvilken bedrift mannen hennes jobber i. Jeg har i alle fall fått både takketelefon og takkebrev fra mannens arbeidsgiver i perioder der det har vært veldig hektisk. Og jeg har også vært på turer og restaurantbesøk som var en takk til oss hjemme, for at vi gjorde det mulig for ektefellene våre å stille ekstra opp for arbeidsgiver. Det er hans problem å ordne barnevakt når det ikke passet for den tidligere barnevakten. Iom at ts har vært mye hjemme og mannen har vært mye ute og sammen med jobben og tatt det som en selvfølge at hun er hjemme, bør hun koste på seg en tur hjem til venninnene sine eller ta opp kredittlån og reise en uke eller to alene til syden. Å nekte han å dra, kan du ikke gjøre men du kan gjøre noe for deg selv og nekte å være barnevakt eller bare være hjemme med barna hver gang jobben har arrangementer som ikke er kursvirksomhet. Han kan takke nei. Hvis han var aleneforsørger, måtte han forholdt seg til dette som et problem og ikke bare forvente at ts skal stille opp.
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 7. februar 2010 #20 Skrevet 7. februar 2010 Når mannen kommer alene uten sin kone og noen spør hvorfor hun ikke er med denne gangen heller? Skal han si: Nei, hun passer barna som alltid. Barnevakten kunne ikke så hun ble hjemme. Hvilke signaler sender han ut da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå