Gjest hjelp Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 jeg lurer på en ting.. en betalingsanmerkning står så så lenge i registrene.. hvor lenge? Men hvordan er det da, dersom man får betalt ut de tingene som det står registrert betalingsanmerkning på, da forsvinner disse innen en mnd om jeg har forstått det rett.. om du da søker om lån, og de kredittsjekker deg, vil de da kunne se gamle saker? som det har vært registrerte betalingsanmerkninger på, som ikke står der lenger? men som like fullt er skyldige krav.. altså..grunnen for å søke om lån er jo nettopp for å få betalt all gammel dritt!! ikke for å lure noen (bare sånn at jeg slipper disse dumme kommentarene) Jeg bare lurer på hvordan man lurest kan gå frem for å få løst situasjonen. problemet er ikke at jeg ikke kan betjene ett lån, men pga anmerkning så får jeg jo ikke det... rotete, men håper noen kan svare meg allikevel saklig..
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Når du har fått betalt ned all gjeld, så vil anmerkning bli fjernet etter kort tid, sånn at du da skal kunne ha mulighet for å ta lån. Eneste er vel om du hadde gjeld i en bank, så vil jo de fortsette å ha historikk på deg. Jeg og samboer har også hatt idiotisk gjeld, jeg via Dnb. Vi ønsker jo å ha mulighet til å ta huslån nå etterhvert, så det vi har gjort er å bytte bank som ikke har den inkasso historikken på oss. Blir litt å starte på nytt, med sparekonto og hele pakka. ALDRI mer anmerkning vertfall. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 jeg lurer på en ting.. en betalingsanmerkning står så så lenge i registrene.. hvor lenge? Men hvordan er det da, dersom man får betalt ut de tingene som det står registrert betalingsanmerkning på, da forsvinner disse innen en mnd om jeg har forstått det rett.. om du da søker om lån, og de kredittsjekker deg, vil de da kunne se gamle saker? som det har vært registrerte betalingsanmerkninger på, som ikke står der lenger? men som like fullt er skyldige krav.. altså..grunnen for å søke om lån er jo nettopp for å få betalt all gammel dritt!! ikke for å lure noen (bare sånn at jeg slipper disse dumme kommentarene) Jeg bare lurer på hvordan man lurest kan gå frem for å få løst situasjonen. problemet er ikke at jeg ikke kan betjene ett lån, men pga anmerkning så får jeg jo ikke det... rotete, men håper noen kan svare meg allikevel saklig.. Mitt råd er å ringe inkassoselskapet og be om å få en nedbetalingsplan. Banken jeg jobber i ville ikke ha gitt deg lån.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå