Gjest Jill Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Skal ha 3-4 ukers ferie i sommer og har da lyst å oppleve litt i ferien min. Med det mener jeg at jeg ikke vil på en vanlig chartertur til et varmt sted og ligge på stranda hele dagen. Men se steder, kultur, historie. Da jeg ikke er så glad i å fly vil jeg holde meg i Europa. Skal reise med samboer, og vi har greit med penger. Er forresten i midten av 20 åra. Er litt tom for ideer om hva vi kan gjøre, så jeg henvender meg her i håp om tips,?:klø: Kan være alt fra et bestmet sted, til rundreiser..etc
tineline Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Hva med å ta deler av transsibirske? Du kan ta tog og båt hele veien til Moskva herfra; Tog til Stockholm, båt til Helsinki, tog til St. Petersburg, og tog til Moskva. Man trenger jo ikke ta hele, men f.eks. til Ekaterinburg og tilbake? Ekaterinburg skal være en av de vakreste byene i Russland.
Mermaid Blues Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Oioioi, drømmesituasjon =) Hva med Island? Blir kanskje ikke all verden til strandloffing, men jeg velger et bad i blå lagune fremfor middelhavet any day Ellers er det mulighet for noen helt ubeskrivelige vandringer i Landamannalaugar, ridetur gjennom lavaland, veien til jordens indre, hvalsafari, isbrevandring, etc, etc... Samt at maten er fantastisk, lufta er renere enn noe annet sted og livet er et eventyr Jeg har også gode minner fra tog/bil-turer i Benelux, med Utrecht, Amsterdam, Antwerpen og Brügge blant favorittene. Belgisk sjokolade er virkelig noe for seg selv Hadde jeg hatt så god tid som dere har ville jeg også vurdert en skikkelig "mysterious places"-rundtur i UK/Irland; Stonehenge, Newgrange, Rosslyn Chapel, Jura, Giant's causeway, etc. :rødme: Det er himla mye å se, og det er rimelig godt spredt, men på 3-4 uker kan man rekke over ganske mye Ellers støtter jeg de to andre forslagene her også Øyhopping for min del ville nok blitt Færøyene eller Hebridene - det er mange øyer å hoppe rundt på i Europa
caroprins Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 hvis du klarer en 3 timers flytur så vil jeg anbefale et cruise med royal caribbian fra Barcelona i vestre middelhav. Sjekk med apollo sine tilbud. Vi gjorde dette i fjor sommer og her har du alt i en pakke med både sol og bad, flott mat og show og masse kultur i flotte utflukter som du selv velger hva du ønsker å være med på. og ikke minst en fantastisk båt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå