Gjest R+ Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Hei! Om noen uker skal jeg på konsert i Vallhall. Jeg har aldri vært der før og jeg er heller ingen vant konsertgåer. Det jeg lurer på er: hvordan fungerer køsystemet der? I og med at det er vinter og kaldt, så ser jeg for meg at det blir en konflikt mellom lysten til å stå så langt frem som mulig og lysten til ikke å fryse. Og sist - hvordan syns dere arenaen er? På forhånd takk for helpen!
Meaty Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Lyden er i hvert fall ikke mye å skryte av der. Jeg var på konsert der om sommeren, så det var ikke noe problem å stå ute den gangen. Men jeg vil tro at all køingen foregår utendørs selv om det er vinter. Jeg hadde spesialbillett og sto i egen kø som slapp inn tidligere enn "røkla", vi sto på siden av bygget, mens resten sto på kortenden av bygget, dvs den enden som var lengst unna scenen. Der var det satt opp gjerder med flere "porter" i, sånn at det var flere køer på en måte. Jeg vet ikke om oppsettet er det samme ved alle konserter, kanskje de bruker flere forskjellige innganger og da kan det være lurt å tenke på hvilken inngang som er nærmest scenen. Jeg har lang erfaring i å stå i konsertkø, og har mange ganger gjort det om vinteren, husker spesielt en gang i Berlin i februar hvor det var svinekaldt. Det beste man kan gjøre er å kle seg godt (selvfølgelig), og alliere seg med andre i køen, slik at man kan gå og ta spise- og tissepauser og kjøpe varmt drikke. Dette blir tolerert, så lenge du sier fra til de som står foran og bak deg i køen. Ellers finnes det jo sånne små varmeposer som man kan legge inni votter og lommer. Disse består av noe kjemiske greier, man klemmer i stykker noe inni posen og når dette blandes med det andre som er inni der så oppstår en reaksjon som avgir varme.
Gjest R+ Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Tusen takk for godt svar. Særlig greit å lese litt om "køkultur". Er veldig spent på hvordan det vil gå. Det dreier seg om favorittbandet mitt og jeg VIL stå langt fram. Så her er det bare å kle seg godt og holde ut.
Meaty Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Bare hyggelig å kunne hjelpe! Lykke til, håper du får en bra plass. Husk å poste her igjen etter konserten da, og fortelle om hvordan det gikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå