Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en liten stund siden var jeg hos en hudpleier og fikk fortalt at jeg har kombinasjonshud - fet i T-sonen og normal/tørr i kinnene. Jeg fikk anbefalt noen produkter fra Dermalogica og fikk med noen prøver på disse produktene hjem.

Da jeg om kvelden skulle rense ansiktet brukte jeg de produktene jeg hadde fått anbefalt. Det samme neste morgen. Men utover dagen begynte jeg å klø i huden og huden min var litt rød og føltes stram. Jeg fikk altså reksjoner på disse produktene. Så jeg gikk tilbake til de jeg vanligvis bruker - Vichy Aqualia Thermal-serien. Huden ble ganske snart fin igjen. Men hver gang jeg har prøvd å bruke produktene fra Dermalogica igjen så får jeg reksjoner.

Så jeg må spørre: Er det noen andre som reagerer på produktene fra Dermalogica? Og kan jeg bruke Vichy Aqualia Thermal-serien, eller er det ikke bra for huden min - siden det er "for billig"?

Jeg er fullt ut fornøyd med denne serien - den passer huden min godt, jeg får masser av fuktighet fra kremen og jeg kan vel erlig talt si at jeg aldri har likt produter jeg har fått anbefalt av hudpleiere. Det er alltid best med Vichy Aqualia Thermal-serien eller NatuVive AquaMineral-serien for meg. Jeg vet ikke om det har noen betydning: Men jeg er 15 (16 i mai).

Håper dere kan hjelpe meg. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huden din er smart, og du bør lytte på den. Bruk det som fungerer; så lenge du ikke har problemer med huden, er det ingen grunn til å skifte? Why change it if it ain't broken? ;) Husk også at hudpleiere gjerne også vil selge produkter; det er en stor del av inntektsgrunnlaget deres.

Skrevet

Ok, takk for svar! :jepp:

Skrevet

Produkter kan vel aldri være "for billig". Det er ofte ingrediensene som er problemet. Men hvis huden din liker Vichy best så kan du vel fortsette med dem.

Skrevet

Jeg vet ikke om Vichy er bra eller ikke. Men hvis huden din reagerer på Dermalogica, så er det vel så enkelt at de inneholder noe du ikke tåler. Selv de beste produktene inneholder ingredienser som folk er allergiske mot. Du er sikkert ikke den eneste som er allergisk mot Dermalogica.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...