Gjest Utlogget nå Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Situasjonen er: Du har hatt omgangssyke siden tirsdag, du har ikke kastet opp siden fredag kveld, men er kvalm og dårlig i magen. Du kan kanskje akkurat klare å dra i bursdagen til en av dine bestevenner, men hvis ikke kan du risikere å bli dårlig der. Du vet at bursdagsbarnet vil bli kjempe skuffet hvis du ikke kommer, samtidig vet du at det kan gå ut over din evne til å jobbe neste uke, hvis du ikke bruker helgen på å slappe av og bli frisk. Du hadde blitt hjemme hvis det bare hadde vært en vanlig fest eller samling av venner, men dette er en bursdag du og vennene dine har sett frem til og dere har lagt mange morsomme planer. Du har mest lyst til å bli hjemme for du føler deg ordentlig dårlig, men du vet og at du skuffer alt og alle hvis du ikke kommer. Ville du valgt å trosse kvalme og dårlig mage, og tvinge deg i bursdagen for å ikke skuffe bursdagsbarnet? Eller ville du hørt på magefølelsen, blitt hjemme og heller hatt dårlig samvittighet ovenfor bursdagsbarnet?
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Hvor gammelt er bursdagsbarnet? Jeg håper ikke mine venner blir kjempeskuffet om jeg ikke kommer pga sykdom. På den annen side har jeg venner som presser på at man skal komme på besøk til dem selv om de akkurat har hatt omgangssyke, selv så smittsomt dette er.
Duckling Skrevet 6. februar 2010 #3 Skrevet 6. februar 2010 Situasjonen er: Du har hatt omgangssyke siden tirsdag, du har ikke kastet opp siden fredag kveld, men er kvalm og dårlig i magen. Du kan kanskje akkurat klare å dra i bursdagen til en av dine bestevenner, men hvis ikke kan du risikere å bli dårlig der. Du vet at bursdagsbarnet vil bli kjempe skuffet hvis du ikke kommer, samtidig vet du at det kan gå ut over din evne til å jobbe neste uke, hvis du ikke bruker helgen på å slappe av og bli frisk. Du hadde blitt hjemme hvis det bare hadde vært en vanlig fest eller samling av venner, men dette er en bursdag du og vennene dine har sett frem til og dere har lagt mange morsomme planer. Du har mest lyst til å bli hjemme for du føler deg ordentlig dårlig, men du vet og at du skuffer alt og alle hvis du ikke kommer. Ville du valgt å trosse kvalme og dårlig mage, og tvinge deg i bursdagen for å ikke skuffe bursdagsbarnet? Eller ville du hørt på magefølelsen, blitt hjemme og heller hatt dårlig samvittighet ovenfor bursdagsbarnet? Hvis du fortsatt er dårlig med omgangssyke, så er det ikke akkurat verdens beste bursdagsgave å potensielt smitte alle på bursdagsfesten... Hadde holdt meg hjemme!
einna Skrevet 6. februar 2010 #4 Skrevet 6. februar 2010 Hvis du fortsatt er dårlig med omgangssyke, så er det ikke akkurat verdens beste bursdagsgave å potensielt smitte alle på bursdagsfesten... Hadde holdt meg hjemme! Ditto
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2010 #5 Skrevet 6. februar 2010 Det er da ikke din skyld at du er dårlig. H*n burde skjønne det. Og hvis h*n ikke skjønner det så er ikke det ditt problem. Jeg synes du burde bli hjemme. For noen uker siden skulle jeg i bursdagfesten til en av mine bestevenner. Jeg kunne ikke komme pga feber. Jeg sa i fra og hun ble drit sur på meg. Hun har ikke snakket med meg siden. Men jeg bryr meg ikke. Er ikke min feil at jeg var for dårlig til å dra.
Rosalie Skrevet 6. februar 2010 #6 Skrevet 6. februar 2010 Siden man skal holde seg hjemme i 48 timer etter "siste runde" med omgangssyke, hadde jeg holdt meg hjemme. Så fikk vertinnen bli så sur og skuffet hun bare ville. Heller det enn å smitte et helt bursdagslag.
Gjest hare Skrevet 6. februar 2010 #7 Skrevet 6. februar 2010 jeg personlig blir veldig irritert dersom noen med omgangssyke kommer ut av døra si i det hele tatt. hold deg hjemme:)
Cata Skrevet 6. februar 2010 #8 Skrevet 6. februar 2010 Siden man skal holde seg hjemme i 48 timer etter "siste runde" med omgangssyke, hadde jeg holdt meg hjemme. Så fikk vertinnen bli så sur og skuffet hun bare ville. Heller det enn å smitte et helt bursdagslag. Enig i denne. Ikke hadde jeg ønsket å smitte noen (dårlig bursdagsgave) og ikke ville jeg sittet i festlig lag og følt meg smådårlig selv heller. Enten måtte jeg spilt skuespill til den store gullmedalje, eller så ville jeg nok blitt "festdödaren". Ingen av delene hadde vært særlig morsomt.
kriztine Skrevet 6. februar 2010 #9 Skrevet 6. februar 2010 Situasjonen er: Du har hatt omgangssyke siden tirsdag, du har ikke kastet opp siden fredag kveld, men er kvalm og dårlig i magen. Du kan kanskje akkurat klare å dra i bursdagen til en av dine bestevenner, men hvis ikke kan du risikere å bli dårlig der. Du vet at bursdagsbarnet vil bli kjempe skuffet hvis du ikke kommer, samtidig vet du at det kan gå ut over din evne til å jobbe neste uke, hvis du ikke bruker helgen på å slappe av og bli frisk. Du hadde blitt hjemme hvis det bare hadde vært en vanlig fest eller samling av venner, men dette er en bursdag du og vennene dine har sett frem til og dere har lagt mange morsomme planer. Du har mest lyst til å bli hjemme for du føler deg ordentlig dårlig, men du vet og at du skuffer alt og alle hvis du ikke kommer. Ville du valgt å trosse kvalme og dårlig mage, og tvinge deg i bursdagen for å ikke skuffe bursdagsbarnet? Eller ville du hørt på magefølelsen, blitt hjemme og heller hatt dårlig samvittighet ovenfor bursdagsbarnet? Jeg ville holdt meg hjemme hvis jeg var såpass sjuk som du beskriver her, er uansett ikke gøy å komme på bursdag i dårlig form og muligens smitte andre. Hvis vennene dine reagerer med å bli skuffa når du sier at du er syk..ja næi da er de ikke noe å samle på spør du meg..
Gjest Gjest_marie_* Skrevet 6. februar 2010 #10 Skrevet 6. februar 2010 Jeg ville holdt meg hjemme hvis jeg var såpass sjuk som du beskriver her, er uansett ikke gøy å komme på bursdag i dårlig form og muligens smitte andre. Hvis vennene dine reagerer med å bli skuffa når du sier at du er syk..ja næi da er de ikke noe å samle på spør du meg.. Enig.De er ikke mye å samle på hvis de blir skuffa over det. De må jo forstå at du ikke vil ut når du er i en så dårlig form og at du ikke har lyst til å smitte alle på festen.
Gjest farge Skrevet 6. februar 2010 #11 Skrevet 6. februar 2010 Du risikerer at hun blir veldig sur hvis du kommer og kan smitte henne og de andre. Hold deg hjemme med god samvittighet.
Gjest Supermimz Skrevet 6. februar 2010 #12 Skrevet 6. februar 2010 Jeg tror jeg hadde holdt meg hjemme, skaffet bursdagsbarnet en flott gave og gitt den til henne siden over en god middag.
Gjest Gjest_P_* Skrevet 6. februar 2010 #13 Skrevet 6. februar 2010 Ærlig talt mener jeg dette er en situasjon hvor en hvit løgn er på sin plass. Fortell hanne at du er fryktelig lei deg, men du har fått omgangssjuke og kan ikke gå hjemmefra fordi du har diare. Ingen kan vel forvente at du skal komme i selskap for å sitte på do, i tillegg til smittefaren. Sykdommen som den er er grunn nok i massevis for å ikke dra, men det blir lettere for henne å svelge at du ikke kommer hvis du har en sånn vanntett grunn til det.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 6. februar 2010 #14 Skrevet 6. februar 2010 Hadde holdt meg heime med god samvittighet. Er man sjuk så er man sjuk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå