Gå til innhold

Bordplassering

Fremhevede innlegg

Gjest Hatshepsut
Skrevet

Vi hadde 5 bord med 12 personer på hver, totalt 60 gjester. Jeg synes det fungerte kjempefint! Bordene var lange og litt smale (satt sammen av mange små bord), så folk fikk snakket med den som satt på andre siden av bordet. "Vårt" bord sto i midten, der satt vi, foreldrene og søsken, på de nærmeste bordene satt tanter, onkler og annen familie og på de to siste bordene hadde vi blandet venner og kusiner/fettere.

Jeg har vært i flere brylluper hvor man sitter i hestesko, og var opprinnelig skeptisk til småbord, men det blir mer intimt og koselig, og hvis man setter folk som ikke kjenner hverandre fra før men som man tror har mye til felles (lik alder, interesser osv) behøver det ikke å bli "klikkete". Vi prøvde å blande folk en del, men samtidig at de hadde en eller flere kjente personer i nærheten. Tilbakemeldinga fra gjestene tilsa at de koste seg fælt i hvert fall!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tenkt litt på det med småbord selv, synes det virker veldig bra pga at man får snakket med flere (8 stk per bord). Men hvor skal brudeparet sitte, og hvem skal de sitte med; foreldre og forlovere? Det eneste negative jeg kommer på mht småbord er at noen alltid får taleren bak ryggen, noe man slipper i større grad ved E-/U-bord.

Skrevet

Heisan :lol:

Jeg var en gang på et bryllup hvor de hadde flere små (runde) bord, vi var vel ca 8 stk. rund hvert. Det var kjempe koselig og man fikk mulighet til å snakke med flere enn det en vil ved vanlig langbord, hadde hele tiden øyekontakt med de andre rundt bordet.

Siden dere blir så mange er det et godt og meget hyggelig alternativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...