Gå til innhold

Bordplassering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjestelista vår bare vokser og vokser, p.t. er vi oppe i angivelig 113 mennesker.

Da blir lokalet for lite til E bord. Har noen av dere vært i bryllup med småbord, og synes dere det var ok? Jeg har IKKE lyst på småbord, mister liksom litt av høytideligheten synes jeg, men må man så må man.....

Erfaringer...??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Du, vi var i et bryllup for to år siden der vi satt rundt "små"bord (gikk 10 gjester rundt hvert bord). Var ikke sånne små-små bord men uansett så var det utrolig hyggelig og intimt. Jeg har også vært i bryllup der man satt i både E og U og jeg må nok ærlig si at småbord VAR mer koselig. Alt kommer jo så klart ann på borddekkingen og slikt. De hadde valgt et lokale der det hang små lys/blomsterdekorasjoner fra taket, lys og blomster på bordene. JEG følte iallefall at gjestene fikk snakket mer med hverandre kontra det å sitte i en E f.eks der man kun (?) får snakket med vedkommende ved siden og foran seg. Men klart - alt er relativt.

Jeg synes så absolutt du skal vurdrer å gå for "små bord i salen" kontra de berømmelige E'ene og U'ene. Vi kommer ikke til å ha mer enn ca 50 gjester i vårt bryllup og lokalet vi har valgt er ypperlig for småbord. Bryllupet vi var i hadde ca 103 gjester mener jeg det var. MEGET vellykket :D

Skrevet

Vi blir ca 100 i vårt bryllup, og har bestemt oss for å ha runde bord med 8 rundt hvert bord. Dette er mye koseligere, og man får muligheten til å ta del i flere samtaler etc...MEN, der vi skal ha det har de kun plass til 100 gjester med runde bord, mens med E bord har de plass til 130!!Ergo, små runde bord tar MYE mer plass....

Skrevet

Ikke hos oss, for vi skal ha en stor buffet med mat som alle skal komme til, så folk må ha mulighet til å reise seg opp og komme til.....

Skrevet

Jeg har vært i to bryllup med småbord, ett med 60 gjester og ett med 100 gjester. Det var kjempekoselig. Det ble overhodet ikke uformelt, så det trenger du ikke være redd for. Det var imidlerid mye lettere å snakke med og bli kjent med de andre gjestene på denne måten.

Skrevet

Jeg personlig ville ikke likt småbord i et bryllup... Blir bare "klikker" av sånt.

Dessuten får jo ikke onkel Hjalmar sjans til å flørte med tante Hildegunn på den måten.

:ler:

Skrevet

Nå har ikke jeg en særlig flørtete familie, :ler: men det ser ut til at det kan bli ett "hovedbord" med plass til 24 stykker, ett bord med plass til 16 og resten "småbord" med plass til åtte eller tolv.....

Åssen er det da trur du...??

Skrevet

Synes også at det kan være veldig koselig med småbord, spesielt hvis det blir mange (100+). Tror ikke jeg ville delt inn i noen større bord og noen små bord, sånn i tilfelle det blir noen som skulle ønske de fikk sitte ved "det store bordet" der festen virkelig tok av ;) Isåfall kun ett større bord med brudepar, foreldre, forlovere, besteforeldre etc.

Skrevet

Lurte på å ha et søskenbarn-bord,

de er mellom tyve og femogtyve stykker,

og ett hovedbord,

med brudepar, foreldre,forlovere,søsken og faddere

Resten er masse venner, fra forskjellige deler av "livet"

Flere av dem i grupper på åtte-tolv.....

Skrevet

Hvorfor ikke forsøke å fordele alle disse menneskene på ulike bord og ikke sette den sammen med bare kjente? På den måten blir man kjent med nye mennesker og det blir mindre "klikkete" enn hvis man bare setter kjente sammen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei Tex!

Vi skal ha småbord i bryllupet. Regner med at det blir en 6 stk. rundt hvert bord. Jeg var også skeptisk i starten, men jeg snakket med hun som leier ut lokalet og hun sa at hun bare har fått positive tilbakemeldinger. Man har mulighet til å snakke med flere og det blir god stemning. Tror det blir bra jeg!!!

:D

Skrevet

Så utrolig hyggelig med gjester som er positive! Hadde gitt opp her et øyeblikk...

Tusen takk for koselig tilbakemelding, jeg innser jo at det kan gå mot småbord, og da er det fint at noen som har vært med på det opplevde det som en fin ting... Har vært i bryllup med småbord en gang, men da var jeg ni eller noe sånt så jeg tror ikke jeg brydde meg så mye om det....

Men hva synes dere, bør det være eget barnebord...?

Barna er i tilfelle fra fem og opp til tretten....

og det er på det meste ni men sansynligvis bare seks...

Skrevet

Jeg ville valgt eget barnebord.

Foreldrene får heller fly og hjelpe til litt, eller du plasser et par av de på det bordet.

Skrevet

Jeg synes det var en veldig god ide, Tex, å samle folk som har en viss tilknytning til samme bord. Problemet er bare at på store, runde bord, dvs større enn for 10 personer, vil man ikke kunne snakke på tvers av bordet. Hvis du ikke synes dette er et problem, synes jeg du skal gjøre som du har tenkt. Runde bord er dessuten veldig elegant.

Skrevet

Jeg var i et selskap for kort tid siden hvor de hadde delt gjestene inn i 4 kategorier - familie, nye venner, barndomsvenner og kolleger.

Undermiddagen satt vi på bord med 8 -10 personer på hvert bort og da var det minst et par fra hver kategori på hvert bord. Veldig ok, for da traff du nye mennesker. Etter maten ble det til at det ble småklikker med de man kjente fra før allikevel.

Skrevet

Runde bord har vi desverre ikke mulighet til, det må bli bord på rad slik at det blir fex to ganger fire, eller to ganger fem....

Skrevet

Jeg synes dette hoeres kjempebra ut, Tex!

Det er kjempekoselig med smaabord. Jeg foretrekker det for som en annen nevnte her saa er det lettere aa komme i prat med alle rundt bordet. Det blir absolutt ikke klikkete og hvem er det som tenker paa om det blir klikkete eller ikke? Vi er da forholdsvis voksne.. er vi ikke? Det er bryllup vi snakker om..

Personlig saa synes jeg det er hyggeligst aa sitte med folk jeg kjenner. Som du sier saa er det ofte sjelden man sees og da er det jo hyggelig aa faa snakket litt naar man foerst er i selskap sammen.

Det beste er jo aa blande litt, men ideen med soskenbarnbord likte jeg.

Jeg skal i bryllup i Norge i morgen og haaper jeg blir plassert med noen av mine venninner. Jeg ser dem saa sjelden. Det er jo kjempegoy aa bli kjent med nye og, men bryllup er jo ikke en "bli-kjent" fest.

Og naar det gjelder buffet saa er det vel saa mye klasse over det som noe annet. Jeg har vaert i en del brylluper i Italia i sommer. Brylluper det virkelig var klasse over...(jeg har aldri sett noe liknende i Norge) og alle bryllupene hadde buffet :wink:

Skrevet

Nå har jeg ryddet i denne tråden. Holde dere til tema folkens. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes små bord høres kjempekorselig ut jeg.

Greit å sette sammen noen bord for brudepar, foreldre og forlovere.

Og de andre i grupper etter venner, kjente, tanter og onkler.

Det kan jo gjøres med en viss symmetri likevel, og jeg mener å huske at jeg har hørt positiv tilbakemelding om å gjøre det slikt.

Blir sikkert kjempflott Tex.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...