Gå til innhold

Hvor mye aktiviserer du innekatten din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 innekatter, og har lest mange steder at det er viktig å aktivisere dem.

Hvor mye aktiviserer du katten din?

Føler ofte at når jeg leker med mine katter går de fort lei, og syns det er morsommere å leke alene. F.eks kan jeg kaste lekemusen bortover gulvet, også leker de med den en god stund.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er han kattungen, men jeg aktiviserer han faktisk nesten ingenting. Jeg leker med han et par ganger om dagen, men det er 4 andre katter og 2 hunder i huset, og dermet blir det mye lek med andre dyrene istedet :)

Men leker med han alltid 10 minutter før vi skal legge oss. hvis ikke plager han hunden. :)

Skrevet

Vi har og to katter, de var i utgangspunktet innekatter, men så fant den ene ut at den ville være ute over lengre perioder, så da ble det slik. Vår dør er åpen hele tiden til kattene, så de velger selv hva de vil gjøre.

Så den ene pusen som er ute er naturlig nok sliten og vil sove når den kommer inn. Den andre derimot underholder vi med å kaste små lekemus og høye stillestående hopp opp etter gangveggen med ei mus. Det er rett og slett underholdene å se på han, så både jeg og sambo kan holde på leeenge. Men innekatten vår "krever" ikke å bli lekt med, kanskje for at vi gjør det såpass ofte.

I tillegg liker den å sove på fanget mer enn utekatten, for det om utekatten og vil sove på fanget noen ganger.

Men vi "jobber" mye med begge pusene, og sørger alltid for "utfordringer" slik at de har det bra. Har f.eks lært de noen kommandoer som sitt, kom og hopp. Jeg kan se at de har et utbytte av det, og at de lytter mer oppmerksomt til det vi sier til dem. De er liksom mer for oss et bare et par katter.

Skrevet

Varierer fra dag til dag. Noen dager er de rastløse og hyperaktive store deler av dagen, og da prøver vi å leke mye med de. Andre dager er de roligere og leker sammen og kommer og legger seg til for å kose når de er lei av å leke. Merker det veldig godt på de når de trenger litt ekstra stimulering :) Et kvarter med den ene leka deres (en stang med snøre med en pelshale i enden, favorittleka!) og de er rolige og lykkelige igjen :)

Skrevet

Da er jeg egentlig ganske lik som dere andre...

Har hatt litt dårlig samvittighet, etter å ha lest at det er sååå viktig å leke med katten hver dag.

Men føler ikke at de krever å blir lekt med.

De har jo hverandre, så de lekeslåss hver dag, og løper etter hverandre. Og når de er ferdige å "slåss", legger de ned og kosevasker hverandre :rødme:

Skrevet

Så lenge man har to, trenger man ikke aktivisere de så mye, for så stimulerer de hverandre. Verre om man bare har én.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...