Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninna mi har vært i en ulykke som gjorde hennes økonomi veldig dårlig, hun var ikke i full stilling når ulykken skjedde. Og pga feil under operasjon har hun nå gått sykemeldt i over et år. (advokat osv er i gang med oppreisning, men det tar lang tid)

Hun har nå så dårlig økonomi at hun får bostøtte.

Men hun har ingen oppsparte midler til depositum. men huseier krever 15.000 (3mnd) depositum.

Hun har fått leiligheten, men hun har ikke pengene og må ta lån til dette.

Finnes det noen plass å få hjelp til depositum?

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Ho vil kunne få ein garanti frå sosialkontoret.

Gjest Biscuit
Skrevet

Vær obs på at garantien som sosialkontoret gir ofte vil føre til at du ikke får leie leiligheten overhodet. Dette er litt fordi mange ikke vil leie ut til sosialklienter, men mest fordi sosialgarantien bare er et papir uten mening. Kjenner til flere utleiere som ikke har sett noe til penger selv om leiligheten har vært fullstendig rasert.

Han jeg leier av nå (stor leiegård) leier ikke ut til noen som har sosialgaranti pga. flere dårlige erfaringer. Da jeg var på attføring og trengte et nytt sted å bo for noen år siden var jeg hjertelig velkommen som leieboer - helt til jeg nevnte sosialgaranti.

Gjest Gjest_b
Skrevet
Vær obs på at garantien som sosialkontoret gir ofte vil føre til at du ikke får leie leiligheten overhodet. Dette er litt fordi mange ikke vil leie ut til sosialklienter, men mest fordi sosialgarantien bare er et papir uten mening. Kjenner til flere utleiere som ikke har sett noe til penger selv om leiligheten har vært fullstendig rasert.

Han jeg leier av nå (stor leiegård) leier ikke ut til noen som har sosialgaranti pga. flere dårlige erfaringer. Da jeg var på attføring og trengte et nytt sted å bo for noen år siden var jeg hjertelig velkommen som leieboer - helt til jeg nevnte sosialgaranti.

Jeg fikk låne konkrete penger som ble satt inn på utleiers depositumkonto fra mitt sosialkontor, så dette er kanskje forskjellig fra sted til sted. Hvis jeg tjente litt over minstesatsen skulle jeg betale lånet med 500,- pr måned. Hva med å forhøre seg med sosialkontoret hun sogner til?

• 1 måned senere...
Skrevet

Sosialtjenesten er behjelpelige med depositum, fortrinnsvis kommunalgaranti.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...