Jentepusen Skrevet 6. februar 2010 #1 Del Skrevet 6. februar 2010 skal være i kringle og jeg har vaniljesaus til koking. Skal være 5 dl melk for saus, kan jeg tilsette 3 dl og lage krem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 6. februar 2010 #2 Del Skrevet 6. februar 2010 Eg ville prøvd med 2,5 dl. Står det ikkje noko på pakken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentepusen Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 6. februar 2010 Nei Det står ingenting, det overrasket meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 6. februar 2010 #4 Del Skrevet 6. februar 2010 Tror det er 2,5dl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentepusen Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 6. februar 2010 prøver da 2,5 dl... Er jo bare å spe litt hvis det bil for tykt... Værre med den andre veien he he......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 6. februar 2010 #6 Del Skrevet 6. februar 2010 Lag sausen som vanlig tilsett krem etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 6. februar 2010 #7 Del Skrevet 6. februar 2010 Lag sausen som vanlig tilsett krem etterpå. Dette ville nok ikkje vere så lurt til kringle, der kremen skal bake inni kringla. Piska krem "smeltar" når den vert varm, så det ville ikkje gje eit godt resultat. Dessutan vil det tynne ut smaken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 6. februar 2010 #8 Del Skrevet 6. februar 2010 Det står faktisk oppskrift bakpå pakka (men det står med ganske liten skrift og er forfattet noe à la: "Til vaniljesaus benyttes kun halv menge væske"). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_P_* Skrevet 6. februar 2010 #9 Del Skrevet 6. februar 2010 Det er vel for sent nå, men det går også an å ha en ekstra skje maisena sammen med pulveret når du koker sausen. Da bruker du vanlig mengde melk, eller litt mindre. Alt etter hvor sterk smak du vil ha på kremen og hvor mye du trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2010 #10 Del Skrevet 14. februar 2010 Det gjør ikke det. Veldig frustrerende. Prøvde å gå inn på Freia sine sider, men der stod det heller ingenting. Takk for hjelpen. Husker det stod på baksiden av posen før når jeg var yngre. Teit at de fjernet det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
inga:) Skrevet 14. februar 2010 #11 Del Skrevet 14. februar 2010 ville tatt enda mindre veske, 1.5 eller max 2, og så heller ta mer veske om nødvendig... vanskelig hvis den blir for tynn. bare griseri da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Stella Skrevet 14. februar 2010 #12 Del Skrevet 14. februar 2010 Sitter med en pose Freia Vaniljesaus foran meg, der står det: Tilberedning: 1. Bland pulveret med 2ss sukker i en kasserolle 2. Rør inn 5dl melk 3. Kok opp under stadig omrøring 4. Avkjøl. Rør i sausen av og til så det ikke dannes snerk 5. Rør opp sausen før servering Under der igjen står det: Vaniljekrem til bløtkake Følg tilberedningsanvisningen for vaniljesaus, men bruk kun 2,5dl melk. Avkjøl. Bland inn pisket krem av 1 dl fløte. Og: Krem til Napoleonskake: Følg tilberedningsanvisningen for vaniljesaus, men bruk kun 3dl melk. Avkjøl. Løs opp 2pl gelatin i litt kokende vann og rør dette godt inn i sausen. Bland inn pisket krem av 1,5dl fløte. Smak til med romdråper. ----------------------- Jeg ville laget sausen med 2,5dl melk, avkjølt og så brukt den i kringla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrte Skrevet 11. desember 2010 #13 Del Skrevet 11. desember 2010 Kjekt med Kvinneguiden når en lurer på noe =) Det står ikke hvordan en lager vaniljekrem på de nyeste pakkene. Jeg tror kanskje det er fordi Freia har laget noe nytt som hete vaniljekrem eller noe sånt. Nå skal jeg lage vaniljekrem av vaniljesauspakken =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå