Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gror ned i passord og som følge av dette er jeg ikke overbevist om sikkerheten til alle, for jeg må jo ha noe som jeg har en sjanse til å huske også. Så her om dagen kjøpte jeg lisens til programmet "1Password" etter å ha sett anbefaling i bladet hjemmePC.

Det holder styr på passordene og skal visstnok være litt brysomt å få passord ut av for plagsomme nysgjerrigperer. Det sparer meg for mange "gule lapper" og kan generere sikre(re) passord.

Så langt alt vel og bra (nei, det var ikke reklameinnslag).

Så kommer problemet. Det hender jeg reiser, og noen passord er aktuelle når jeg er på tur også, så hva gjør jeg da når 1Password med alle de fine sikre passordene ligger på hjemmePC'n som jeg tross alt bruker mest? Jeg klarer jo ikke huske dem. Anbefalingen fra 1Password sine sider er å legge programmet i en såkalt Dropbox på nett slik at man har med seg "safen" med passordene uansett hvor man er. Men hvor trygt er det? Liker liksom ikke tanken på at passordene mine skal befinne seg ute på nett med bare 2 passords barriere mellom seg og nysgjerrige sjeler.

Er det noen som har erfaring med Dropbox og som kan si noe om hvor trygt systemet er. Ser jo at det kan være praktisk for å "ta med" enkelte andre filer også når jeg er på tur. Men jeg er altså skeptisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...