Gå til innhold

Hjelpe meg med trappeoppgangen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det førtse jeg tenkte da jeg så trappegangen i huset her vi bor, var at på DEN veggen skal det henge noe kult! Et gedigent litt grovt maleri kanskje, en eller annen type blikkfang.

Jeg bor i et funiks-lignende hus, i trappeoppgangen er det helt åpent i to etg. høyde. Øverst på en vegg er det vindusfelt, noe som gjør gangen lys og fin. Trappeoppgangen har mao potensiale! Det er en vegg som altså utmerker seg som stedet for å henge opp noe, de andre veggene vil jeg ha helt tomme.

Men så; kjøkken ble pusset opp, gulv ble skiftet, bad pusset opp og nå sist har vi kjøpt ny sofa og spisestue, og jeg føler at ting er blitt slik jeg vil ha det. Lyse vegger, litt fargerike detaljer, noen litt humoristiske innslag her og der. Men veggen i trappegangen er fremdeles like lysende hvit - og tom. Problemet er at lommeboken lider samme sjebne, riktig nok er den ikke hvit, men den er tom den også. Sofakjøp var egentlig ikke planlagt nå, men vi gjorde et godt kjøp og slo til.

Så, i påvente av jeg skal kunne dra på gallerirunde og bestille meg et drømmemaleri til en månedslønn eller tre (blir sikkert 10 år til, hehe) er jeg på jakt etter et alternativ. Orker ikke fylle opp veggen med plakater fra Ikea, men har kreative sjeler der ute noen kule ideer til meg? Male selv kanskje? Har tenkt tanken jeg har lekt meg litt med lerret og farger med ok resultat selv, men hvor får jeg fatt i så store lerret? Og jeg tipper det er vanskelig å lage noe så stort og samtidig få det bra.

"kunstverket" bør nok være minst to meter høyt, og halvannen meter bredt, det kan gjerne være enda større.

Jeg er åpen for alle verdens forslag, og håper dere kreative KG`ere har noen forslag, evt. noen bilder fra blogger eller noe som kan vise måter å fylle en slik stor, høy vegg på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke anbefalt å lage et stort "kunst"maleri selv, fordi jeg synes det stort sett skinner igjennom at man mangler kunnskapen. På den annen side går det an å lage noe mer konkret, evt etter en mal? Jeg så noen som hadde malt trær som ble brukt både som lekevegg og til å henge klær på (var montert knagger på "greinene"). Du kan jo male noe slikt på et lerret hvis du ikke vil ha det rett på veggen. Gjerne med noen morsomme fugler og dyr i trærne, fine farger osv. Eller heng et slikt forheng som man har foran dører, med tre- eller glassperler, på veggen.

Skrevet

Det første forslaget ditt høres egentlig kult ut - men det var evnen til å gjennomføre.... Tror det blir litt vanskelig.

En ting jeg har tenkt litt på selv er få laget til en plate i rett størrelse, lage en ramme slik slik at den stikker litt ut fra veggen, og så tapetsere den med en tapet som har motiv og farge som ville blitt for mye for en hel vegg. Eller kanskje lage lappeteppeeffekt med forskjellige tapeter.

Det andre forslaget ditt var heller ikke så dumt hvis jeg finner noe kult. Skal ha det i tankene når jeg ser denslags.

Takk for svar!

Gjest Gjest_P_*
Skrevet

Eller sy deg et lappeteppe. Det kan bli riktig bra hvis du leter litt etter de rette stoffene og fargene, og så er det bare fantasien som setter grenser. Du trenger ikke følge noe mønster, men bruker stoffene slik du vil. Det kan gjerne være uregelmessige biter. Bare appliker på et bunnstoff, så kan du evt sette i ramme etterpå, eller henge mellom to stokker for å få det stramt.

Gjest interiør
Skrevet

Jeg ville sett om jeg fant wall sticers som kunne brukes - mye stilig i ulike størrelser :)

Skrevet (endret)

Venner av meg har plate med fint tapet som veggdekorasjon. Kjempestilig og rask løsning. Stoff fungerer også bra.

Stickers var også en god idè.

Et alternativ til stickersmotiver kan være bokstaver, så kan du velge ditt yndlingssitat/ dikt/ ordtak eller eget dikt ect.

Tror bl.a Panduro har et utvalg.

Kanskje du kan komme med en liten tilbakemelding hvor du forteller om ditt endelige kunstverk, når du kommer så lang?

Spennende.

Lykke til. :)

Endret av pantertante
Skrevet

Hva med å få skåret til en kryssfinérplate i ønsket mønster, og så bare male den? Kan du evt kjøpe en stor plate som du farger/maler i én eller to farger? Da blir den et blikkfang uten at du trenger den helt store kunnskapen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...