Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er 21 år og går på et prestisjestudie, har 2 fulltidsjobber på si og tjener til sammen 80 000 kr i måneden. Hvordan skal jeg forvalte pengene på best mulig måte? Har ikke noen faste utgifter utover husleie på 3500 kr måneden. Dog har jeg ikke egenkapital og far og mor vil ikke garantere for noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis en skal anskaffe en leilighet til la oss si 3 mill på Vinderen, hvor mye egenkapital kreves det? Hvor mye kan en potensielt få i leieinntekter (f.eks pendlerleilighet til bruk for Rikshospitalet) i måneden?

Skrevet
Hei,

Jeg er 21 år og går på et prestisjestudie, har 2 fulltidsjobber på si og tjener til sammen 80 000 kr i måneden. Hvordan skal jeg forvalte pengene på best mulig måte? Har ikke noen faste utgifter utover husleie på 3500 kr måneden. Dog har jeg ikke egenkapital og far og mor vil ikke garantere for noe.

Det kommer helt an på hvor lang sikt du har og hvilken risiko du er villig til å velge?

Skrevet

Troll! Få på 21 år har én jobb med 40.000,- inn i måneden. Jeg vil påstå at ingen på 21 år har to jobber med 40.000,- inn i måneden.

Og etter å ha jobbet 16 timer i døgnet skal man studere? Ja, det er 8 timer igjen - og de bør for det meste brukes til å sove...

Nei, selv om jeg er snill i kantene så er dette tilfellet aller mest sannsynlig troll. Om ikke, vil jeg gjerne se personen på nyhetene i morgen - under tittelen "supermenneske".

Skrevet

Vel, eventuell timelønn nevnes ikke av TS. Mange Ind.økere som har 400 kr timen. Vet også om enkelte supermennesker på diverse medisinerstudium, ikke alle som jobber som pleieassistenter eller sykepleiere.

Skrevet

Er man systematisk, kutter ut helgefyll og andre sosiale aktiviteter (studentrevyer osv;), ser jeg ikke hvordan 80 000 brutto skal være så vanskelig å tjene. Ganske mye overtid kan være innbakt i den ene jobben og litt i den andre. Noen jobber om natten og sover om dagen. Eksamen kan man gjerne lese til den siste måneden, mange flinke mennesker som makter det. Da jeg var ung kjente jeg noen studenter fra DDR som lærte seg nesten perfekt norsk på 3 uker, så alt går an.

Uansett er det ikke det TS spør om.

Invester i eiendom, bo på hybel og lei ut. Når man til slutt ender opp med mange nok utleieenheter, kan man bare trekke seg tilbake og leve livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...